Gasfyr måler forkert udetemperatur (Viessmann - Vitodens 222)

Jeg har et ca 12år gammelt gasfyr som har fungeret upåklageligt, men pludseligt måler det helt forkert ude-temperatur og derfor sendes der ingen varme ud i mine radiatorer.
Jeg har ingen anelse om hvor sådan en sensor sidder og i manualen kan jeg ikke finde info om dette. Er der en gasfyr ekspert herinde som måske har en ide om hvordan jeg kan fixe/justere denne fejl?
Det ville da være dejligt med 28 grader ligenu   


:
Jeg har et ca 12år gammelt gasfyr som har fungeret... Vis hele indlægget
48 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Begynd på side 29.

fase
har læst den igennem nu flere gange, kan intet se omkring at kunne frakoble ude sensoren.

Efter at have gået rundt om mit hus og ledt overalt, er det gået op for mig at sensoren sidder oppe på min skorsten! - Så kan jeg i det mindste skiften den hvis det bliver nødvendigt :)

:
Jeg beskriver ikke hvordan du gør. Men jeg kan se at du kan skifte over pga symbolerne. Du må kunne flytte rundt i menuen så symbolet f.eks. kun viser vandhane (så er det kun brugsvand der kører), og så hen til symbolet (vandhane og radiator) som beskrives i din brochurer.
Hvis jeg flytter symbolerne på mit fyr fra auto (efter tidsplan og kompenserende stigning/lig med udeføler), og så hen på symbolet (sol). Så kører fyret hele tiden udenom tidsplaner og andet. Jeg kan også flytte symbolet til (måne/natsænkning hele tiden) eller kun vandhanen som på dit display..
Giver det mening.?
Jeg flytter til højre eller venstre, og der hvor den blinker, trykker jeg ok. Så bliver fyret i denne indstilling...

TomFamAs
Jeg har været godt omkring inde i fyrets menu,jeg kan sagtens sætte den på vandhane og radiator, det er standard instillingen. Fyret varmer bare ikke opvarmningsvandet op da den nu viser udenfor temp på 39grader. Jeg har prøvet at skrue op for varmen, men den går ikke højre end 37 grader så derfor er alle radiatorer igen kolde.
Det varme brugsvand fungerer fint. 

:
Thomas_Mygind skrev den 04-03-2023 19:38:01

Hvis du finde ude-temperatur-sensoren - så kan du - efter at have checket ledninger - købe denne nye sensor:
https://minielektro.dk/ntc-10k-ohm-temperaturfoler-1m.html

Se din manual på side 78:

 Tak for info, jeg har fundet den nu, sidder helt oppe på min skorsten, det er sådan en firkantet kasse kan jeg se, som denne. Vil da være rart hvis jeg kan nøjes med den du viser da den er meget billigere.


:
Waterfront skrev den 04-03-2023 23:23:28

Thomas_Mygind skrev den 04-03-2023 19:38:01

Hvis du finde ude-temperatur-sensoren - så kan du - efter at have checket ledninger - købe denne nye sensor:
https://minielektro.dk/ntc-10k-ohm-temperaturfoler-1m.html

Se din manual på side 78:

 Tak for info, jeg har fundet den nu, sidder helt oppe på min skorsten, det er sådan en firkantet kasse kan jeg se, som denne. Vil da være rart hvis jeg kan nøjes med den du viser da den er meget billigere.

 Jeg tror også at de fleste kan tale sammen. Men hør dig ad herinde eller ring uden at lave en bestilling til en vvs....


TomFamAs
Der er yderligere 28 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis