Nyt tag? Tilstandsrapport (Nybegynder-hjælp)

Hej, jeg er helt ny i gamet omkring renovering osv.
Vi er snart tæt på at købe et hus, og skal til at kigge det i gennem en sidste gang inden vi begynder at forhandle.
Nu ved jeg godt at det ikke er nemt at komme med et bud på prisen på renoveringen, men mit spørgsmål er mere om man ikke burde taget det med i forhandlinger omkring huskøbet?

Alt hjælp modtages. Tips, tricks osv.

Venlig hilsen, J.
4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Taget er angivet med en restlevetid på 20 år, at ville begynde og inddrage det i prisforhandlinger ville i mine øjne virke dybt useriøst.
Understrygningen af teglene bør udbedres, det kan i tage med forhandlingerne. Omkostningerne hertil er der ingen der kan svare på vha. et billede på nettet.

Selvbygger med stort S. 
Jeg siger mange tak for svar. :) 
Det du kan gøre  er at få en fagmand ud og vurdere omfanget at renoveringen/reparationer på taget og et cirka skøn på prisen ligger den til den høje ende så kan der sagtens tages dette med i en evt forhandling.
Man skal jo tage alle dårligdomme med i forhandling. Hvor meget man vil / kan byde under kommer jo an på hvor meget man ønsker huset, hvad de andre lignende huse i området er handler til, hvor længe den har været til osv. 
Man kan jo byde så lavt at sælger bliver fornærmet og ikke vil komme en i møde. Og man kan byde så højt at sælger siger ja med det samme, og bagefter har man så den tanke " jeg kunne få den 100.000 kr billigere.
Når så det er sagt så betyder 50.000 på prisen ikke ret meget på jeres fremtidige husudgifter. 

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?

m.v.h. Erik (1/2 ekspert i mange ting)
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis