Kan ikke adskille fatning af plastik?

Jeg står og skal udskifte ledninger i et par lampefatninger af plastik, men jeg kan simpelthen ikke greje hvordan jeg skal åbne dem - jeg syntes ikke, at jeg kan finde en udløser, som på andre fatninger (af ældre dato)? 
Kan nogen hjælpe mig, så jeg kan få skillet skidtet ad uden at smadre det?
Har vedhæftet et par billeder - sig til hvis flere er nødvendige
4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hej og velkommen på siden   
Den type kender jeg ikke, måske du skal trykke ind på "knappen" nede på siden af fatningen, der sidder nok en på den anden side også.
Hvis den ser ud som på det sidste billede, skal du nok have en skruetrækker ned i hullerne, for at løsne fligene. (eller lirke den fri udefra med en lille skruetrækker eller en kniv)

Vi prøver igen, i morgen --
Hold kæft mand, det virkede at volde den!! Jeg har ellers forsigtigt forsøgt det samme tidligere, men var bange for at ødelægge fatningen helt - dit sidste billede af det adskilte udseende hjalp alverden.
Jeg faldt over denne gamle tråd, da jeg har problemer med præcis samme type fatning.

Jeg har fået den skilt ad, men er der nogen der kan fortælle mig hvordan jeg bagefter skifter ledningerne - jeg kan ikke se hvor jeg kan løsne og stramme noget?
Brian_DK skrev den 26-01-2025 14:51:59

Jeg faldt over denne gamle tråd, da jeg har problemer med præcis samme type fatning.

Jeg har fået den skilt ad, men er der nogen der kan fortælle mig hvordan jeg bagefter skifter ledningerne - jeg kan ikke se hvor jeg kan løsne og stramme noget?

Velkommen på siden  

Du skal påvirke metalfligen med en skruetrækker så kan du trække ledningen ​op...

Vi prøver igen, i morgen --
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis