Brug af stiftepistol til samling af MDF-møbler

Hej, 

Hvis man vil bruge en stiftepistol til at samle MDF-møbler - i en kombination med lim, hvor god en kvalitet skal stiftepistolen så være? Kan se at de kommer i mange forskellige prisklasser. 


Hej,  Hvis man vil bruge en stiftepistol til at... Vis hele indlægget
18 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Hejsa.
Man kan vel bruge alle slags pistoler, så længe at der kan skydes i emnerne? Det behøver jo ikke at være til andet end omkring de 2-300kr. så længe producenten holder hvad de lover..
Jeg bruger både HN til dykkere og klammer samt Tjep til søm med hovede. HN koster ikke alverden og min Tjep kostede brugt 150kr. på DBA.
Jeg er igang med at få Worx akku sømpistol hjem igennem Xl-byg..
Nitro modellerne som er bygget til at blive brugt mere end gds maskiner føres ikke rigtigt i Dk...
Jeg har store forventninger, så jeg kan undgå at skulle have trykluft med rundt. Også store forventninger da den kan skyde med 50mm og kun koster en fair pris på ca. 1245kr.
Og fornøjelse med projektet..

TomFamAs
S. Fabrin skrev den 20-02-2023 13:01:18

Helt ærligt, hvor stor er din timeløn, siden der ikke kan bruges en hammer til at slå de par stifter i med. Det virker som om, at gør det selv folk skal bruge avanceret værktøj for at lave ting. Ja undskyld det ligner et opslag på fjæsbogen, men at købe sømpistol, til brug hver andet år er overkill i mine øjne.

 ??????

Hvordan kan en sømpistol fra 2-300kr., være et stykke avanceret værktøj og så samtidigt sammenlignet med at det skulle være nemmere at bruge en hammer?
Det er jo netop pistolen som gør det nemmere end hammeren....
Det er bestemt ikke overkill at have en sømpistol på værkstedet. Mener derimod at det er overkill at stille op til forboring og skruer, når nu man kan hæfte tingene nemmere og hurtigere.
Der er intet rettet negativt til hverken spørger eller besvarer. Men syntes at dit svar lidt latterliggøre spørger uden grund. Vi har hver i sær vores erfaringer med forskellige typer værktøj. Noget er virkeligt noget bras, men mange ting funker altså også bare uanset hvad det har kostet. En sømpistol er måske et af de værktøjer som mange burde spørge om erfaringer med, da der helt sikkert og uden tvivl er kæmpe forskel....
Dit svar kunne have været, at du syntes spørger skulle anvende en hammer og dykkere for bedste resultat.
(Fordi, det har du bedst erfaring med)..
Dejlig dag til alle... Bh. Tom

TomFamAs
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
Nu var mit indlæg ike specielt møntet på kristianbygger, men en generel betragtning. Jeg køber gerne et stykke kvalitets værktøj og betaler prisen. Jeg overvejer til gengæld, hvor meget jeg kommer til at bruge det inden jeg køber.

fase
S. Fabrin skrev den 20-02-2023 22:26:41

Nu var mit indlæg ike specielt møntet på kristianbygger, men en generel betragtning. Jeg køber gerne et stykke kvalitets værktøj og betaler prisen. Jeg overvejer til gengæld, hvor meget jeg kommer til at bruge det inden jeg køber.

 Den er jeg også med på. Tror vi allesammen måske gerne vil have det bedste værktøj. Men som også siger, så kan jeg eks. nøjes med en vinkelsliber til 100kr., da jeg kun skal bruge den hvert andet år måske. Og uanset hvilken vinkelsliber man køber, så drejer de allesammen rundt..

God dag... Bh. Tom

TomFamAs
Jeg er glad for min Harald Nyborg trykluft pistol (200 kr). Jeg købte den i sin tid til at montere fejelister, og har siden brugt den til andre lister. Jeg ved ikke hvad den kan klare. Jeg har ikke været ret meget over 2 bar. Den skal have et dryp luftoile en gang imellem. Skal man slå hundredvis af stifter i, bør man have en tågesmørrer.
https://www.harald-nyborg.dk/air-mounty-trykluftpistol-15-50-mm

For nyligt købte jeg en Fatmax kompressor (800 kr). Den er dejlig lydsvag. Selvom den er lille kan jeg ikke "overhale" den ved almindeligt arbejde.
https://www.harald-nyborg.dk/stanley-fatmax-kompressor-10-hk-6-l

Med en lige trykluftslange er det et godt kit.

LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
Annonce
GodeVen skrev den 21-02-2023 14:38:52

Jeg er glad for min Harald Nyborg trykluft pistol (200 kr). Jeg købte den i sin tid til at montere fejelister, og har siden brugt den til andre lister. Jeg ved ikke hvad den kan klare. Jeg har ikke været ret meget over 2 bar. Den skal have et dryp luftoile en gang imellem. Skal man slå hundredvis af stifter i, bør man have en tågesmørrer.
https://www.harald-nyborg.dk/air-mounty-trykluftpistol-15-50-mm

For nyligt købte jeg en Fatmax kompressor (800 kr). Den er dejlig lydsvag. Selvom den er lille kan jeg ikke "overhale" den ved almindeligt arbejde.
https://www.harald-nyborg.dk/stanley-fatmax-kompressor-10-hk-6-l

Med en lige trykluftslange er det et godt kit.

 Har tidligere kigget på den også, og kan som du beskriver det, sikkert anvendes til alt andet end lige 400kvm loft.

Men hvad mener du med en lige slange??

Bh. Tom

TomFamAs
Med lige slange mener jeg en der ikke er snoet i spiral.
GodeVen skrev den 23-02-2023 12:07:50

Med lige slange mener jeg en der ikke er snoet i spiral.

 Tip Top, selvfølgelig..

De er også p.... irriterende ALTID!!!

TomFamAs
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også