Udestue der bliver varm

Hej
vi har en udestue, som bliver varm, meget varm.
der er “5 lags” lags termotag.
vi har et ventrehængt ventilations vindue med tremmer for, som står åbent fra april til sep, men der er stadigt alt for varmt.
vi har 2 vinduer, som kan kippes ind i top. Men så skal vi rulle vores lamel gardiner fra for hele vinduespartiet.
vi har også prøvet at lade døren står på klem, men i de perioder med regn, så kommer der for meget vand ind på trægulvet.

min næste tanke er at montere en væg / rør ventilator, som kan starte op ved en bestemt temperatur og blæse frisk luft ind. Men det skal være til solcelle.

så findes der en soldrevet  vægventilator  med temperatur føler, som kan starte selv ved en temperatur man selv sætter som grænsen

andre forslag ?

------------------------------
Bindestreg1
------------------------------

4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Markiser, alternativt hvide gardiner.
Vi har også en sådan udestue, der bliver ulidelig varm.

Med venlig hilsen
ktm

 

Der er fast tag over vores udestue, men den bliver djævelsk varm alligevel. Selv her i dag i Fimbulvinteren, blev der for varmt uden åbenstående døre i hver side.

Med venlig hilsen
ktm

 

Jeg har en tilbygning, hvor der har været samme udfordring.

Det er endt med at taget er skiftet til almindeligt eternittag.

Der er stadigvæk voldsomt varmt om sommeren, men nu er det ikke så slemt at en varmepumpe ikke kan køle det værste ned (bruge den kun når der er over 30 grader udenfor - så det er meget begrænset).

Da der var vinduer i taget, så var der helt op til 40 grader og varmen forplantede sig ind i huset, så det hele var "VARMT" og det er jo kun fedt om vinteren.

Skulle jeg vælge noget i dag:

Så var det blevet, at lade ovenlysvinduerne være intakte og få sat mulighed for mørklægning på dem med fjernbetjening, så de kan stå åbne om vinteren og bidrage til husets varme og lukke tom sommeren.

OBS:
Jeg har gardiner på alle vinduer i udestuen/tilbygningen som kan trækkes for om sommeren / vinteren.



Find god og grundig information om energioptimering på Https://enrgi.dk
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis