Elektromotor er den stået af?

J.A.F.
J.A.F.
119 8800
Hej
Min spånsuger vil ikke starte den står bare og brummer, jeg har prøvet og skille den ad, når motoren er fri uden ventilations vingerne, så brummer den stadig men der kan den få et lille puf, så kommer den i gang. Men så snart vingerne bliver sat på, så kan den ikke komme i omdrejninger. Så er motoren færdig?

J.A.
Det løser vi....
5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Kermit_369
Kermit_369
1357 7860
Er det ikke til 230V? Hvis det er, er det sandsynligvis kondensator der er gået. Skift den til en magen til og motoren kører igen.

Topmålet af dovenskab er at gøre det rigtigt første gang

J.A.F.
J.A.F. Trådstarter
119 8800
Det er en 230V motor, så prøver jeg og skifte den Motorstart kondensator de skulle være ens.

J.A.
Det løser vi....
ev elmand
ev elmand
23947 7480
Den viste kondensator er helt ens med den du tænker på at købe. 
Men du kan afprøve din kondensator på en enkelt måde. De 2 ledninger sættes i stikkontakt og tages ud igen hvorefter man med det samme sætter enderne sammen. Giver det et lilel smæld og en gnist ( afladning ) så e kondensator i orden. 

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?

m.v.h. Erik
J.A.F.
J.A.F. Trådstarter
119 8800
Hej Så har jeg prøvet og skifte kondensator, men det har ikke hjulpet, men står stadig kun og brummer. Så er der en anden ide.
Da jeg samlede motoren, jeg havde lavet mærker så jeg var sikker på den vendte på samme måde, men det havde åbenbart været whiteboard tuds, men kan toppen drejet forkert.

J.A.
Det løser vi....
ev elmand
ev elmand
23947 7480
Nej toppen kan ikke dreje forkert. Nogen gange er der forskel på aksel tykkelse til den trækkende og til ventilator ende men det opdager du straks. 

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?

m.v.h. Erik
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis