Vaskemaskine og bordplade højden

Hej
Mit komfur og bordplade er lige høje, 85cm
Jeg vil gerne have en vaskemaskine stående under bordpladen, men de er også omkring 85cm høje, dvs de kan ikke så under bordpladen.
Hvad skal man ændre før det kan lade sig gøre? 
Vaskemaskinen er ikke købt endnu.

9 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
De fås også lavere 
Har haft samme problem med 85 cm bord højde, for vaskemaskine.
Vaskemaskiner med højde lavere end 83 cm hænger desværre ikke på træerne.
Det endte op med at jeg købte en Bosch vaskemaskine for indbygning.

En mulighed er at lade vaskemaskinen stå frit, på samme måde, som dit komfur, dog i min optik en dårlig løsning.

Man kan på mange modeller spare et (ukendt) antal cm ved at demontere toppladen.

Alle besparelser omregnes til fl. rødvin👍
Mange tak.
Nu ved jeg hvad jeg skal se på, på en tegning med mål.  Hvis frontpanel med betjenings knapper er 85cm højt, så hjælper det ikke at tage toppladen af, så betjeningspanelet må ikke rager over toppladen. 
Jeg vil kigge efter vaskemaskiner til indbygning først.  Ikea har en lav vaskemaskine, men lidt for dyr. 6K kr.
En anden løsning kan være at hæve bordpladen. De 85 cm er ofte for lav til en god arbejdshøjde. Det passer til meget lave mannesker.
Komfuret kan altid hæves op. De fleste har dobbelt bund, så man kan hæve dem op til 6 - 7 cm. 

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
Hej. 
Ja, jeg fandt en løsning.  At udskifte alle skabe i køkkenet, som er 5 cm højere end de gamle fra 60´erne, så der er plads til en ny vaskemaskine. 
Ikea Metod skabe. Underskabe er 80cm høje + 4 ben som er 8cm høje = 88cm fra gulv til undersiden af bordpladen

Det med at hæve bordpladen har jeg set hos en høj bekendt en gang. pga ryg problemer.  Det så lidt underligt ud, men ok.  Men han har også fået den hævet 5-10 cm 
Det var den dyre og gode løsning. Bordplade kan hæves med et stykke som mellem læg. Men det kan give lidt opgaver med at forlænge tilslutning ved vask. 

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
I vores gamle hus havde vi skuffer under køkkenskabene, det var nok til at give lidt ekstra højde.

Alle besparelser omregnes til fl. rødvin👍
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis