Udskifte defekt LED spot i underskab

Hej lds'ere,

kan I hjælpe med følgende:
Et LED-spot indbygget i underskab virker ikke længere. Jeg har prøvet at skaffe en ny lysenhed og skifte ifølge denne guide, men hverken den lokale lampeforhandler eller internettet kunne klare en ny "PCB" (det hedder lyskilden i guiden):

https://www.loevschall.dk/wp-content/uploads/2019/08/Replacement-of-PCB-in-ID-LED-13.01.2016.pdf

Så nu har jeg købt en ny lampe i håb om at bruge lysenheden fra den, men det er en ny model. På den nye lampe model står der at hele lampen skal skiftes, hvis lyskilden ikke længere virker. Den nye lampe er forsynet med et langt kabel, uden "stik" som den gamle lysenhed (lyder kryptisk, men se billeder forneden). Jeg går ud fra at det er tanken at dette nye kabel skal trækkes helt op til driveren? MEN i mit skab forsvinder ledningen bare op i underskabets nederste hylde, og jeg aner ikke hvor driveren sidder. Så nu ved jeg ikke om hele skabet skal ned for at trække kablet, bare fordi Loevshall har været så smarte at lave lamper hvor lyskilden ikke kan skiftes?

Nogle idéer?

på forhånd tak!


2 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
I brugsanvisningen er det vist, at du skal skille lampen ad og skifte printet med dioder. Der er vist, hvordan du frakobler det defekte print og kobler det nye print på. Der er vist et stik. Prøv at se nærmere på brugsforvirringen.

fase
Jeg fik det løst! Havde købt en forkert lampe (12 V), hvor man IKKE kan udskifte lyskilden. Jeg fik købt en 350 mA, og i denne kan man GODT udskifte lyskilden. Så hvis der er nogen derude der overvejer at installere 12V modellerne: dårlig idé, du skal udksifte kabelføring m.m. den dag lampen står af.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis