Kap/gering sav, metal?

Jeg skal afslutte noget gulv med nogle vinkel lister i stil med disse: https://www.carl-ras.dk/vinkel-profil-messing/?product=43266001/43266001&isVat=&dfw_tracker=60759-21368&gclid=Cj0KCQiA6LyfBhC3ARIsAG4gkF8yqbNJb8rH5pv2VezadvDHMyLhm4iZe0dhSNqI6Jfu_dyWxgtU9g0aAhtNEALw_wcB

Jeg skal invester i en sav til formålet, men vil gerne have en sav jeg kan bruge mere generelt. Kan en Kap/geringsav til træ også bruges til formålet med en metalklinge?
8 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Du kan i hvertfald skære i aluminium på en kapsav, formodentligt også messing. Vær opmærksom på hvad klingen er egnet til, denne siger den eksplicit er godkendt til ikke-jernholdige metaller.
En sådan spinkel 1 mm tyk liste ville jeg save med en normal nedstryger. Det kræver i hvert fald nogen erfaring med saven inden jeg ville kaste mig ud i opgaven med en motoriseret sav, men jeg er måske blot gammeldags.
kan en fintandet standart runsavsklinge klare i kapsaven
spænd en træliste på begge sider hvis du ikke er øvet i at skære metalskinner , ellers kan det gå meget galt , da klingen kan tage listen med rundt
efry skrev den 17-02-2023 15:54:25

En sådan spinkel 1 mm tyk liste ville jeg save med en normal nedstryger. Det kræver i hvert fald nogen erfaring med saven inden jeg ville kaste mig ud i opgaven med en motoriseret sav, men jeg er måske blot gammeldags.

Tak for svar, hvordan vil du sørge for at det bliver pæne 90 grader vinkler?

Jeg ville købe en skærekasse link og så bruge nedstryger. Selv om jeg har kap/gerings sav bruger jeg alligevel skærekasse til sådan et formål. 

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?

m.v.h. Erik (1/2 ekspert i mange ting)
Annonce
Nå man skal skære i metal, skal tænderne være beregnet til metal og med små tænder. En kap/gæring er som regel med store tænder. Så skift klingen og så ville jeg være tryg

it is better to burn out than to fade away
Skruestik og nedstryger med messingklinge. Begge kan du altid bruge senere.
Grim løsning iøvrigt. Hvad er der galt med en træliste?
Men OK, din smag.

Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis