Klippe telefonledning

Hurtigt spørgsmål:

Jeg bor i en lejlighed og har et telefonstik jeg ikke længere har nogen brug for. Jeg ville bare klippe det over, men er i tvivl over om der er strøm i?

VH
7 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hvis du er sikker på det kun er et telefonkabel kan du bareklippe det over.
Kablet ser dog noget tykt ud ifht kun at være til telefon.

Selvbygger med stort S. 
Pokkers, nu bliver jeg i tvivl. Men der må vel ikke være stærkstrøm i samme kabel som et telefonstik?
Nej. Der er højest sandsynligt ikke stærkstrøm i men coax og data kabler kan sagtens være så tykt. 
Det ligner et telefonkabel måske af lidt ældre dato. Du kan jo skille stikket ad og se om det ikke bare er 4 tynde ledninger. 

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?

m.v.h. Erik (1/2 ekspert i mange ting)
Kablet indeholder de her ledninger. Nogen der kan se hvad det er for en slags kabel?
Annonce
Det er et 8 leder edb kabel, det er parvis snoede kabler. det kan du roligt klippe over.  Det bruges også til telefon kabel. 

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?

m.v.h. Erik (1/2 ekspert i mange ting)
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis