Billigste smartphone til MitID søges

Søger den billigste smartphone på markedet til MitID.
Tilsyneladende en model med Android 7 eller højere, kamera samt chiplæser til passet.
Skal kun bruges 4...5 gange, så ryger den i skraldespanden.
Forslag?

Tak.

PS: brugttilbud har ingen interesse.


15 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Det billigste er at henvende sig til borgerservice og få udleveret en kodeviser. Den er gratis.

Så slipper vi andre også for ulejligheden med at gennemsøge markedet for den billigste pris på en telefon, som du alligevel har tænkt dig at smide ud.
Du skal jo bruge den smartphone hver gang du skal bruge mitid. Så ideen med at smide den væk synes jeg ikke er god.
Jeg hjælper en ven med at komme på nettet. Det kører stort set som nemid men blot med kodeviser og virker rigtig godt. Eneste forskel er at du ikke må bruge personnummer som personlig identitet. 
Du skal naturligvis passe lige så meget på den som du hidtil har passet på det nøglekort som hører til nemid. 

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
lrp skrev den 16-02-2023 22:17:37

Det billigste er at henvende sig til borgerservice og få udleveret en kodeviser. Den er gratis.

Tjah, det er selvfølgelig dyrere at få opgraderet sin IQ, men prøv.

Hvis du ser på mine posts (særlig i forhold til dine) og læser hvad der står i dem, så spørger jeg ikke for sjov.
Jeg bor i udlandet (ja, der findes faktisk danskere udenfor Lemvig), og en flybillet til Borger"Service" koster kassen.

Men hovedspørgsmålet et muligvis løst. Det lader til at mit pas bruger NFC (jeg er endnu ikke 100% sikker), og de fleste billige smartphones understøtter ikke NFC.

Så mit spørgsmål er stadig åbent, og kvalificerede og intelligente svar velkomne.




ev elmand skrev den 16-02-2023 22:28:13

Du skal jo bruge den smartphone hver gang du skal bruge mitid. Så ideen med at smide den væk synes jeg ikke er god.

ev elmand, Tak for svar.

Ja, jeg er klar over MitID-situationen, men jeg skal blot bruge den til at opløse et par gamle konti i DK og overføre pengene til min bopæl. Derefter er det slut med MitID.

OK, lader til at en tusse klarer situationen med en Motorola G22. Den vigtigste erkendelse var, at det er NFC-scanneren der er afgørende. Det fik jeg først afklaret efter en telefonsamtale med en MitID-kender kammerat. Jeg må på indkøb i morgen.
Tak for de fornuftige svar.


Annonce
Bent Andersen skrev den 16-02-2023 22:35:57

lrp skrev den 16-02-2023 22:17:37

Det billigste er at henvende sig til borgerservice og få udleveret en kodeviser. Den er gratis.

Tjah, det er selvfølgelig dyrere at få opgraderet sin IQ, men prøv.

Hvis du ser på mine posts (særlig i forhold til dine) og læser hvad der står i dem, så spørger jeg ikke for sjov.
Jeg bor i udlandet (ja, der findes faktisk danskere udenfor Lemvig), og en flybillet til Borger"Service" koster kassen.

Men hovedspørgsmålet et muligvis løst. Det lader til at mit pas bruger NFC (jeg er endnu ikke 100% sikker), og de fleste billige smartphones understøtter ikke NFC.

Så mit spørgsmål er stadig åbent, og kvalificerede og intelligente svar velkomne.




Jeg beklager, at jeg ikke lige havde tid til at gennemgå dine over 2.500 forumindlæg (hatten af for dét, i øvrigt) for at se, om der muligvis blandt dém skulle være nogle supplerende oplysninger, der kunne have afgørende betydning for forståelsen af dit spørgsmål. Evt. kunne du jo have skrevet i din profil, at du er bosat i udlandet.

Jeg forstår stadig ikke rigtig, hvorfor du insisterer på at købe en helt ny telefon, bruge den et par gange, og så smide den i skraldespanden. Specielt ikke, når prisen åbenbart er vigtig. Og derfor svarede jeg, som jeg gjorde. Men fred være med dét, det er jo dine penge, og dit valg.
Hej, HVIS DU ØNSKER AT KØBE EN BILLIG ANDROID TELEFON, ER POCO DET BEDSTE VALG TIL BILLIGT.


 Rohit
Man kunne givetvis også blot låne en smartphone af en venlig ven.

Men imponerende ikke at have en smartphone. Kan godt savne den tid selv
Man kan da godt leve uden MitiD der er jo stadig nemid så man kan bruge borger service eller E-boks , man kan ikke bruge netbank , og alle os som ikke har noget pas er ude , hvorfor kan man ikke bruge et kørekort som legitimation .

Mvh S.H.
Hvorfor udsætte noget til i morgen , hvis man kan få andre til at lave det idag............
Man kan identificere sig på borger service uden pas. Der stilles nogle personlige spørgsmål . Det kan f.eks. være yngste barns fødselsdag, bryllupsdag, første ægtefælle eller lignende. 
Så på den måde kan sikre sig at det er rette person der er der. 
Men det er naturligvis ikke så nemt når man bor i udlandet. 

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
Der er yderligere 5 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis