Kære forum.
Har overtaget hus for et år siden med dertilhørende skur. Hen over vinteren og efteråret har jeg lagt mærke til, at der har været regnvand på et bord inde i skuret og den væg, hvor bordet står ved, har også været våd.
Der er indvendig tagrende (ved ikke hvad man kalder sådan en?), så troede først, at der var et lille hul i tagrenden, hvor vandet kunne dryppe igennem.
Men da vi havde regnvejr forleden dag, løb jeg ud i skuret for at se, hvor vandet kom fra. Det viste sig, at vandet løber baglens på undersiden af taget og ind i skuret:(
Taget er et et standard plasttag i den der klassiske trapez form.
Hvordan løser jeg det? Min umiddelbare tanke er, at hældningen på taget er for lille?
Jeg har overvejet, at skrue loftet af og hæve det i den ene side med en træliste på tværs? evt. 2 lister i enden, 1 liste på midten, og ingen ved tagrenden.
Er det en løsning?
På forhånd tak:)