Ødelagt "dims" på havedør så den blæser op...

Hej alle,

Ved godt det er en dum titel, men aner ikke hvad jeg skal kalde den dims jeg mangler :)

Som I kan se på billedet en det hvide plastikstykke gået i stykker, hvilket betyder at døren flyver op eller smækker i når det blæser. 

Døren er fra Total Døre og Vinduer som er gået konkurs :(

Nogen der kan hjælpe med hvordan jeg skaffer sådan en "dims"??
10 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Jeg har haft det samme problem med nøjagtigt den samme plastbøsning, men jeg kan simpelt hen ikke huske hvor jeg fik en ny fra. Prøv at spørge i CalRas, de har rigtigt meget af den slags.
Jeg ville nok 3d printe en ny. Find en ven der kan, måske på det lokale bibliotek, mål op og print. Det ligner umiddelbart en meget simpel dims.

 

Hvis det ikke kan findes som en færdig profil (billigst) så er der flere steder på nettet hvor de tilbyder assistance med at 3d printe et nyt emne, mange laver tilbud ud fra uploadet tegning, hjælper med måltagning etc.

/BOFH 

Giv mig min kop kaffe og et serverrum!

Hvis den original ikke kan holde, kan en 3D-printet slet ikke.
Jeg ville tro at løsningen er at købe en komplet ny stang.
GodeVen skrev den 16-02-2023 12:16:10

Hvis den original ikke kan holde, kan en 3D-printet slet ikke.
Jeg ville tro at løsningen er at købe en komplet ny stang.

 Og hvis jeg ville prøve med en komplet ny stang, har du så et bud på hvem jeg skulle kontakte?

Annonce
perhans skrev den 16-02-2023 10:14:03

Jeg har haft det samme problem med nøjagtigt den samme plastbøsning, men jeg kan simpelt hen ikke huske hvor jeg fik en ny fra. Prøv at spørge i CalRas, de har rigtigt meget af den slags.

 Ej... Du må lige gå i tænkeboks og finde ud af hvordan du fik fat i den dims! :)

Du kan få den slags flere steder, høs dem der sælger vinduer og døre. Du skal sikre dig at længde og beslag passer.
GodeVen skrev den 16-02-2023 12:16:10

Hvis den original ikke kan holde, kan en 3D-printet slet ikke.
Jeg ville tro at løsningen er at købe en komplet ny stang.

Min erfaring er så akkurat det modsatte, en plastprofil til at holde et beslag på lågen til et ellers ganske udmærket køleskab. Original-delen brækkede 2 gange indenfor garanti, måske pga den var for ringe kvalitet/porøs i plastikken ab fabrik. Den 3d printede udgave holder på 6. år nu. Husk at en 3d printet kopi kan forstærkes ift originalen, men også printes i andre materialer.

/BOFH 

Giv mig min kop kaffe og et serverrum!

Jeg synes det ligner ret meget denne her LINK Ellers må du købe hele det tilhørende dørbremse sæt 
Alternativ så er det jo den faste del af bremsesætttet. Så du kan bore op midt i " dornen" undersænke og sætte en skrue i. 

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?

m.v.h. Erik (1/2 ekspert i mange ting)
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis