Udebruser

Hej Lav-det-selv folk
Vi skal have en udebruser i vores sommerhus, med jeg ønsker selv at lave den, men kan ikke finde nogen steder på nettet, hvor jeg kan se en vejledning eller råd, til hvordan man lever den.

Er der nogen af jer der selv har lavet et brusearmatur, som kan give råd, vejledning og en ca. pris hvad sådanne en vil koste?

Jeg er ikke så fan af Kobber/messing, så ønsker den skal være lavet af stål.

Jeg ser frem til at høre fra jer :)
9 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Velkommen på LDS.
At etablere en (udendørs)bruser er autorisationskrævende arbejde, og ikke noget man bare lige gør. Noget andet hvis der var monteret udtag med afspærringsventiler til et blandingsbatteri.

Søren O
Vi har en med kun kold vand, som tilsluttes via en haveslange, til en udendørs hane.
Men vil du have varmt vand også, bliver det mere kompliceret.

Vi prøver igen, i morgen --
Jeg skulle måske havde været lidt mere specifik i mit opslag :) 
Jeg får selvfølgelig en vvsér  til at gøre det hele klart, i forhold til tilslutning osv. men det er selve blandingsbatteriet jeg selv vil lave :) Jeg vil have det både skal være til varm og koldt vand :)
Umiddelbart er det vel oplagt at spørge vvseren om det? Ellers må rustfrit stål kunne holde til det 
Jeg har aldrig hørt om nogen hjemmelavede blandings batterier. 

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?

m.v.h. Erik (1/2 ekspert i mange ting)
Annonce
je_ns skrev den 15-02-2023 17:23:48

Vi har en med kun kold vand, som tilsluttes via en haveslange, til en udendørs hane.
Men vil du have varmt vand også, bliver det mere kompliceret.

…. og den må man vel selv lave.

Husk en aftapningshane nederst som forberedelse til frost.

Alle besparelser omregnes til fl. rødvin👍
Saralange skrev den 15-02-2023 18:41:48

Jeg skulle måske havde været lidt mere specifik i mit opslag :)
Jeg får selvfølgelig en vvsér  til at gøre det hele klart, i forhold til tilslutning osv. men det er selve blandingsbatteriet jeg selv vil lave :) Jeg vil have det både skal være til varm og koldt vand :)

Det tror jeg ikke på, altså at du selv vil lave blandingsbatteriet.

Fortæl lige med flere ord eller billede hvad det er du selv vil lave.

Alle besparelser omregnes til fl. rødvin👍
Jeg forstår heller ikke helt hvad det er du vil lave men én ting du i hvert fald skal huske er at det du får konstrueret kan holde til at være udedørs i frostvejr. Jeg har en række udendørs vandhaner som ikke er frostsikre og måden jeg undgår at de springer i frostvejr, er at jeg har en hane indendørs hvor vandet kommer fra, hvor jeg kan lukke for vandet og så kan jeg åbne for en anden hane hvor jeg kan blæse trykluft ind og tømme hele systemet inden frosten sætte rind.  Det er en lidt besværlig måde, men det virker. Måske du kan gøre noget tilsvarende.
Hej Sara, er du kommet videre med udebruseren? Jeg er ved at bygge en selv, og kan godt se hvad du mener med blandingsbatteriet. Jeg påtænker selv at lave en "blandingsbatteri" med galvaniserede dele, monteret på samme måde som dit foto med kobberbruseren. Det er jo ikke som sådan et blandingsbatteri, men mere mulighed for at blande selv, manuelt med to haner.
Jeg kan godt lige kobber og messing, men alm. galvaniseret rør er billigt og holder for evigt. Hvis du har fotos af jeres, så må du da gerne dele. VH Claus
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis