Gode tips til st ligge silikonefuge

Hej

Jeg skal til at ligge silikonefuger på mit badeværelse og synes sgu at det er svært at få dem rigtig flotte.
Jeg ligger fugen og sprøjtet sæbevand på og skraber med en fugebrik.
Ellers ikke andet. Jeg synes ikke at resultatet bliver super godt.
Er der nogle der har nogle tips og tricks til at få silikonefugen til at se pænere ud?
5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Er glittevæske ikke blot sæbevand?
Glittevædske har den fordel at den nye fuge stadig kan modtage fugemasse selv efter at det er sprøjtet på. Det kan det ikke ved sæbevand. 
Det betyder at evt. vulk foran fugebrik kan optages længere fremme hvis fugen der mangler lid. 
Ellers skal du jo bruge fugepinde efter fugebrikken. Og de skal helst stå i et glas med glitte vædske mindst natten over inden de skal bruges

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?

m.v.h. Erik (1/2 ekspert i mange ting)
Det er min erfaring, at det gælder om at få fugen lagt så perfekt som muligt, så heller bruge tid på det, og så rette til med en fugebrik, når fugen så ligger som den skal, bruger jeg bare en finger, dyppet i en stærk sulforblanding til at glatte fugen helt af.

Ja så er en god fugepistol også et must, de helt billige kan være noget møg.
Jeg har denne her, som jeg er rigtig godt tilfreds med, når man rykker håndtaget tilbage, trækker den stemplet lidt væk, så fugemassen ikke "vælter" ud.
Link

Vi prøver igen, i morgen --
Brug evt. malertape til at "holde" fugen på plads.
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 25% rabat på maling med vores rabatkode hos Flügger.dk Koden er: LDS     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS

Flügger

Find alt til boligforvandlingen, når det kommer til maling og malerrelaterede produkter, på Flügger.dk. Få 25% rabat med koden: LDS

Se mere

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis

Se også