Danfoss Air - Ekstern boost

Hej

Er der nogen der ved hvordan Ekstern boost virker på Danfoss Air a2?

Vores emhætte suger stortset ikke, og det er fordi den ikke giver signal til ventialtionen om at skrue op for indblæsningen / ned for udsugningen.

Jeg kan se man kan købe et emhættekabel til Danfoss Air unit'en (https://vvs.dk/ukategoriserede-varer/lagervarer-dag-til-dag/danfoss-emhaettekabel-vvs-nr-359208001).
Det koster alt for meget (500+ kr.) for sådant et lille kabel, og Danfoss beskriver det selv som "Ekstern boost", men det skal jo kun være boost på indblæsning - og ikke deres "normale boost" (som fx. ved badeakrivitet), der booster både ind og udblæsning.

Er der nogen der har erfaringen med et sådant kabel, eller at styre/sende signal via Ethernet (PC-tool)?

Vores emhætte kan nemlig ikke give dette signal, men det er løst ved at sætte en smart plug med energy meter foran. Ved at se på hvor mange watt den trækker ved jeg hvornår den køre, og faktisk også på hvilket trin.
Dette har jeg nu i Home Assistant, men mangler at kunne styre Air'en.
Jeg ville helst kunne give den et signal via Ethernet, men hvis det kun kan gøres via "boost kabel" (https://store.danfoss.com/dk/en/Climate-Solutions-for-heating/Heat-recovery-ventilation/Accessories-for-heat-recovery-ventilation/External-boost-cable-for-Air-units-w1%2C-w2%2C-a2-%26-a3/p/089F0089), må det jo blive sådan.

Hvor skal kablet sidde henne og hvad er inputtet?
Jeg kan ikke finde noget om det i manualen.

Mvh.
Mark Urup
1 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Så fik jeg svar fra Danfoss:

Hej Mark

Der er ikke mulighed for at trække data ud fra PC-tool, eller ventilationsanlægget iøvrigt.
Installatør versionen af PC-Tool har en funktion til indregulering, ellers er den identisk med brugerversionen.

Kablet til ekstern boost bruges til at få anlægget til at booste via eksternt relæ, som f.eks. fra en emhætte. Men det er balanceret boost. Der er ikke mulighed for at kopmensere for et undertryk med ventilationsanlægget - det vil altid være balanceret.



Det er jo ret nedslående, men måske forventeligt at de vil svare sådan, da det er lettest.

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis