Afmontering af ladeboks

Vi har solgt vores hus og skal bl.a. have afmonteret vores ladeboks til elbil. Må man selv nedtage denne og hvad bør man sætte for enden af kablet i stedet? CEE-stik, muffe på kabelenderne og påsæt forgreningsdåse, evt. andet? (opladeren sidder i lukket garage)
7 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
de tidligere ejere her slukkede for sikringen og lod en samledåse sidder istedet for 
Hos vor datter slukkede tidligere ejer for sikringen og klippede bare kablet over, hvor laderen havde siddet.

JA ikke sandt. Hvad mon der sker, hvis man slå sikringen til igen. Men det er så ikke det eneste, der er galt med det rækkehus. Det med laderen er da det mindste, desværre.....

Udover at du måske kunne slå en handel af med den ny ejer, så må det være sådan, at gruppeafbryderen slukkes, og  kablet ved laderen afsluttes i en samledåse med muffer på de uisolerede ledninger.

fase
Men som svar på dit spørgsmål. Nej du må ikke selv nedtage den. Det er autorisationskrævende arbejde.

Men hvad der skal gøres, har andre svaret på. 

Jeg står i samme situation og vil blot høre hvad man som elektriker generelt gør ved de plomberinger som er sat på ved opsætning? 
De skal jo brydes ved nedtagning, men gemmer man dem eller er det blot til affald?
-og ja, jeg er helt med på at det er autoriseret arbejde.
Annonce
Hvad er det for en type plombering? Hvem har opsat dem?
Plastic plomberinger... Anyways: har fået en elektriker til at nedtage den. Omtalte plomberingen, hvortil han svarede at de smides væk. Var blot i tvivl om der var noget med tracking af dem - men der er ingen nummerering på dem, så det er vel blot en "pillesikring"...
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis