Hej
Jeg skal have lavet et hul i en bærende væg i midten af mit hus. Væggen er med til at bære en udnyttet 1 sal, så jeg skal have lagt en overligger i.
Pt. Er der en traditionel murstensvæg som inkl. puds er 13 cm bred. Derfor må overliggeren ikke være bredere end det. Hullet skal være 130 cm bredt og så skal der selvfølgelig være ca. 10 cm, som overliggeren kan ligge af på.
Jeg har derfor kigget på Ytong bærende overligger 10x26x153. Kunne det være en løsning i mit hus? Må den bære så meget eller skal jeg over i en tegloverligger med flere skifte eller en ståloverligger?
På forhånd tak.