Væghængt toilet

Jeg skal til at lave et toilet ovenpå. Rummet er ret lille, så for at spare lidt plads, skal toilettet være væghængt. Men hvilket? Man plejer at skulle ned ovenfra, når sådan et skal repareres. Dybden skal helst ikke være for stor, derimod er højden og bredden ikke så vigtig. Nogen konkrete forslag, eller bare et godt råd? Rimelig pålidelighed er et krav.
5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Du kan tilgå alle væghængte cisterne både oppefra og fra front. Så det er bare at finde den som er tyndest. I sagens natur vil det også være en lidt høj model. 
Det næste du kan gøre er at lade cisternen være delvis inde i væggen. 
På den viste cisterne kan afløbet drejes til begge sider. Det er bedst at montere stativ osv. sammen med føring af afløbs rør. Så er der størst chance for at det rammer rigtig. 

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?

m.v.h. Erik (1/2 ekspert i mange ting)
Steen Lassen skrev den 13-02-2023 21:16:32

TUPO skrev den 13-02-2023 21:01:01

Jeg har netop udskiftet det eksisterende vægmonterede toilet med et væghængt fra Grohe + kumme fra ifö
https://www.grohe.dk/da_dk/solido-element-for-wc-1-13-m-installation-height-38832000.html

dimensionerne kan du se her: https://cdn.cloud.grohe.com/dimdraw/1000/1900/1960/1963/1963614/1500/1963614.jpg

Det er godt nok ikke særligt dybt! Afløbet kan drejes sidelæns, så vidt jeg kan se?

ja, jeg kørte bare afløbet lige ned.

Men ja det er praktisk, hvis man ikke har mulighed for at køre det i gulvet, så kan man føre det ud gennem væg.
på 1. sal er det ofte praktisk at afløb kan føres ud til siden. Det er ikke sikkert at man lige har plads i stueetage til faldstamme lige under hvor man gerne vil have toilet. Ved at toilet afløb sidder ret højt kan afløb med fald og det hele godt nå hen til faldstamme nogle meter væk, uden at skære bjælker over. 

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?

m.v.h. Erik (1/2 ekspert i mange ting)
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis