Hvor kan jeg finde gerigter/indfatninger i specialmål?

Jeg har bygget et entreskab, hvor jeg gerne vil afslutte væggen med en enkel gerigt. Tykkelsen på væggen er ca. 70mm, så jeg kunne godt tænke mig en indfatning, der er ca 74-76mm (så jeg har lidt plads til at lave en pæn fuge.

Dog kan jeg kun finde indfatninger online i standardbredderne 65, 68 og 91 millimeter.

Jeg har ikke haft succes med at finde et sted, hvor jeg kan få lavet en i specialmål.
Er der nogen, der har et fif til det? :-)
6 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Skære en mdf plade til. Eller købe en på 91mm og skære den til i begge sidder på en rundsav. 
Har du ikke en rundsav kan du i bauhaus eller silvan finde et langt reststykke til 20/30kr som de kan skære ud i lige den tykkelse du vil have. Skal selvfølgelig males efterfølgende 
Du kan også afslutte den med gipsplade, kantliste, spartel og maling. Så kommer der ingen overgange. 
Det kan et hvilket som helst maskinsnedkeri lave til dig, men du mangler vel at lave noget færdiggørelse både på gipshjørnet og på de bare spånplader?

Hvis det der er finishen er det bare at knalde er stykke forrammetræ foran og 2 hjørnelister på kanterne.

Selvbygger med stort S. 
Tak for alle de gode bud!

Jeg har et ønske om at få en lidt afrundet kant, så jeg styrer lidt udenom bare at skære en MDF plade til. :-)

Men den med to hjørnelister lyder slet ikke så dum; det havde jeg ikke overvejet!
Et stykke pænt forskallings bræt sættes fæstnes let så den flugter i den ene side. Så streges ned i den anden side, afmonteres  og det saves til efter stregen. Hjørner rundes enten med høvl, overfræser eller meget groft sandpapir afsluttende med noget finere. Det er nemmest at runde det inden opsætning. 

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også