Hjælp til afmontering af vaskemaskine Tinno 7 13-02-2023 10:35 Dette er sikkert nemt for nogen Men har ikke prøvet det før så har brug for lidt hjælp. Hvordan lukker man for vandet her? Og efterfølgende, hvordan afmonterer man afløbsdelen? Se billeder for begge. Vil være meget glad for hjælpen! 5 svar Følg tråden Annonce Annonce Annonce
S. Fabrin 19658 4400 13-02-2023 12:26 Luk for vandet med hanen og sku slangen af ved at dreje omløberen mod uret.Afløbet fjernes ved at løsne slangebåndet. fase
Tinno Trådstarter 7 13-02-2023 12:33 Ok, det lyder simpelt nok - og man er sikker på at det er nok at dreje på hanen for at lukke for vandtilførsel?
S. Fabrin 19658 4400 13-02-2023 12:40 Tinno skrev den 13-02-2023 12:33:34Ok, det lyder simpelt nok - og man er sikker på at det er nok at dreje på hanen for at lukke for vandtilførsel? Ja, det er jo en almindelig vandhane. Når du skruer omløberen løs, vil der komme en lille smule vand ud indtil trykket er væk. Bliver der ved med at komme vand ud, er hanen ikke helt lukket. fase
ev elmand 30536 7480 13-02-2023 22:35 Det kan være at du skal have en prop sat på afløbsrøret efterfølgende. Hvis det ikke er vandlås bagefter så kan det komme til at lugte af kloak. I øvrigt ser det ud til at afløb går på en 3/4" slange forskruning. Er det tilfældet kan denne afmonteres og der monteres 3/4 " slutmuffe. Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?m.v.h. Erik (1/2 ekspert i mange ting)