Gulvvarme

Muligt huskøb!

Fjernvarme skal installeres.

Jeg vil gerne have gulvvarme i hele huset og har et par spørgsmål som jeg håber at kunne få svar på.

1) Vil denne opbygning være godkendt.

20 mm flamingoplade ovenpå de 100 mm isolering.
20 mm afstandslister
Rionet
Varmeslanger
Beton
Undergulv
Laminatgulv/vinylgulv

2) Der er pt. el-gulvvarme på de to badeværelse. Vil man beholde det og undlade at bryde gulvet op, hvis man ikke påtænker at renovere begge badeværelser her og nu?

Håber at der er nogle som kan gøre mig klogere :)
7 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Det er slet ikke nok isolering til gulvvarme. Der skal mindst 350 mm flamingo i gulvet under beton. Så med den konstruktion skal der hugges op og graves ud 
Og så er beton gulv med gulvvarme nok ikke det mest effektive. Det er i hvert fald meget langsom i sin regulering. Så man kan glemme alt om natsænkning og gavn af solindfald. Det kan slet ikke nå at reagere på det. 
Om du skal have badeværelse gulve hugget op også, kommer jo noget an på fjernvarme pris contra el pris. Men der vil elprisen ofte være 3 - 4 x fjernvarme prisen.  Mange steder er der en ret stor abonnement pris til fjernvarme som udregnes pr. kvm. beboelse. Og her regnes badeværelser også med selv om de ikke har fjernvarme. 
Men det er i hvert helt sikker at du skal lægge tom rør fra teknikrum og ud til begge badeværelser. Så kan der senere komme vandbåren gulvvarme når i får lyst / penge til at renovere. 


Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
Mange tak for dit svar ev elmand 👍

Hvis man sværger til at man vil have gulvvarme i hele huset. Kan man evt så lægge varmefordelingsplader ovenpå isoleringen? Skal der spånplader under, hvis det skal være et hårdt og fast underlag eller er det ikke nødvendigt? 

Så du har opbygning med:
Gulv
Undergulv
Varmefordelingsplader
Spånplader
Fugtspærre
100 mm Isolering
Dampspær
10 cm Beton
15 cm Singles

Vil det være en mulighed?

Der ligger fjernvarme ude i vejen.
Det koster ca 25.000,- at få gravet ind.
100 mm isolering er slet ikke nok. 
Beton skal op og der skal være 350 mm polystyren ( flamingo ) 

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
Hvis du beholder klaplaget de 100mm isolering, montere spånplader og efterfølgende benytter Nordics varmeplader, hvad vil udfordringen være ved det? Vil det ikke være en god løsning?

Jeg synes at jeg kan læse mig til at det er en fremragende løsning. 
Tak for svar elmand 👍
Fjernet af moderator
(Årsag: Reklame )
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis