Lampe tilslutning

Hejsa

Jeg har to lamper jeg skal have tilsluttet til et udtag i loftet. Desværre er ledningerne på lamperne ikke lange nok til at de kan nå op i udtaget. Så mit spørgsmål går på om man må samle de fire ledninger til to og sætte i en samlemuffe og så på den anden side af muffen sætte et stykke ledning i, der så kan nå op i udtaget? Eller er det ikke en lovlig løsning?

På forhånd tak

Henrik
5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Det er bestemt ikke en lovlig løsning. Kan du ikke afslutte lampeledningen i en baldakin og fortsætte med et stykke ledning hen til loftudtaget. Måske kan du trække en ledning fra den ene lampe til den anden og fortsætte til udtaget. Det kommer selvfølgelig an på de to lampers placering i forhold til hinanden og udtaget.

fase
Der findes små dåser som ledninger kan samles i. 

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?

m.v.h. Erik (1/2 ekspert i mange ting)
Hejsa
Er en baldakin ikke bare en form for skjuler? Eller er det muligt i en baldakin at connecte to ledninger, og så kun have en ledning ud derfra som så kan føres op i lampeudtaget? De små dåser du nævner Erik ved du hvad de hedder eller evt har et link til hvordan de ser ud?

Henrik
Ap6 samledåsen er et bud, den er ret beskeden i størrelsen, men rummelig (og godkendt) til 4 kabler.
Den mangler dog indvendig aflastning, så du skal skrue/clipse kablerne fast udvendigt ved dåsen.
Du kan også overveje at skifte tilledningen i lamperne til en passende længde, sjældent lamper er samlet så godt man ikke kan skille dem ad.
Heba skrev den 13-02-2023 10:51:50

Hejsa
Er en baldakin ikke bare en form for skjuler? Eller er det muligt i en baldakin at connecte to ledninger, og så kun have en ledning ud derfra som så kan føres op i lampeudtaget? De små dåser du nævner Erik ved du hvad de hedder eller evt har et link til hvordan de ser ud?

Henrik

Baldakinen er en skjuler til at skjule loftskrog og samlingen af ledninger, som føres videre til udtaget.

fase
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis