Hjælp til adskillelse af svinghjul B&S

Håber der er en der lige har det rigitge link ved hånden (jeg har ikke rigtigt fundet noget der hjælper)

Jeg skal have demonteret svinghjulet på min B&S-motor, og leder derfor efter noget info (youtube eller tegninger/beskrivelse)

Model 130292
Type 0941 01
Code 79022806

Jeg kan alt - når det lykkes.
3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hvis man ikke har en passende aftrækker, kan denne metode i videoen bruger. B&S laver et værktøj til at skrue på akslen, som så skal have et slag af en hammer, så metoden må jo være ok, når motorfabrikanten ligefrem laver et værktøj. (Så et slag på akslen med påmonteret møtrik kan bruges)
Her fra min ynglings Youtuber for havemaskiner, lad din ikke forvire af det kunstige hår og hugtænder, han er en erfaren mand, med eget værksted for havemaskiner.

Vi prøver igen, i morgen --
@je_ns

5 kroner for slaget, 500 kroner for at vide hvor det skal slåes ............

LØST
Jeg fik taget mig sammen, skilt min b&s-motor ad på svinghjulssiden. Det var såmænd ikke den store udfordring. Da møtriken der holder svinghjulet blev løsnet, "faldt" svinghjulet af. Og det viste sig, at feder (sikring) var kappet over, så svinghjulet var drejet ~15° på akslen og dermed gav alt for høj tænding. Ny feder, og fræseren kører igen!

Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis