Afrette kælderbetondæk

Hej alle,

Jeg er i gang med en mindre overhaling af kælderen. Det er ikke den store dyre omgang, men der bliver (bl.a.) lagt klinker på kældergulvet (den rå beton). Ja, det er lidt fodkoldt dernede, men der er hverken tid eller penge til den store opbankning/isoleringsopgave.

Det er gået fint indtil videre, men nu er der kommet en udfordring i det sidste rum. Her er gulvet meget ujævnt. Selvom rummet kun er ca 15m2 er der både steder der er næsten i niveau med naborummet, men også flere steder hvor det ligger 3-4 cm (!) under. Der er umiddelbart ingen steder hvor gulvet er for højt. Jeg vil jo gerne planere det til en "jævnhed", hvor resten kan klares med fliseklæben.

Min første tanke var at købe masser af selvnivellerende gulvspartel - men når jeg regner på det, virker det alt for dyrt. Der må være noget billigere at fylde op med? Kan det gøres med alm. basisbeton? Jeg er ikke afvisende for at slutte af med et par poser selvnivellerende, det er mere til de groveste steder.

Håber på lidt tricks og input.

På forhånd tak.

2 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Det billigste er at lave opfyld med alm slidlagsbeton - sand (vasket, 0-2mm) + cement, blandingsforhold 3-1. Mange tømmerhandler har sand på skovlmål, flisesand dur ikke pga det ikke er vasket og indeholder ler.

Slidlagsbeton skal være ca en cm tykt for at det kan binde og ikke slår af fra underlaget, resterende ujævnhed kan du gøre med flydespartel. Slidlag skal beskyttes mod udtørring det første stykke tid efter udlægning - eg plastafdækning.

Inden udlægning afrenses underlaget og svummes med samme blanding som ovenfor men godt sjappet med vand for at mætte den gamle beton lidt og forbedre vedhæftning.

Husk at det hele skal være tørt og primet inden du fortsætter med flydespartel.

/BOFH 

Giv mig min kop kaffe og et serverrum!

Hov for pokker. Troede jeg havde fået svaret her. Mange tak for det hurtige og grundige svar forleden. Det var meget værdsat!

LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Nyhed! Spartelmasse godkendt til Fermacell fra Flügger.
Få 25% rabat på spartelmasse med vores rabatkode hos Flügger.dk Koden er: LDS     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS

Flügger

Find alt til boligforvandlingen, når det kommer til maling og malerrelaterede produkter, på Flügger.dk. Få 25% rabat med koden: LDS

Se mere

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis

Se også