Ny låsekasse i gammel dør

Hey folkens - jeg skal i løbet af de næste par weekender lege med at sætte ny låsekasse i gammel dør. Jeg har taget den gamle låsekasse ud og fundet en del skader. Nogen erfaring med om det er bedst at fylde disse ud før man fortsætter? Notorisk svært at finde ting på nettet som ikke blot er ny cylinder eller ny dør installation 
4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Bør måske nævne du jeg dækker området, så det handler kun om installation, ikke æstetik 
Det kommer vel an på om det hele bliver dækket af og om hullet til låsekassen skal udvides eller gøres mindre?
Hvis det hele bliver dækket af og der er materiale nok til at kunne skrue det nye fast behøves man ikke gøre det store.
Skal døren males?

/BOFH 

Giv mig min kop kaffe og et serverrum!

Der skal bores nye, større (44 mm) huller til cylinder og håndtag. Det var ikke muligt at finde låsekasse hvor cylinder og håndtag "huller" stemte, så de nye huller vil være lidt forskudte som angivet med blåt.

Maler måske
Hvis det er for at kanten skal fyldes ud der hvor det nuværende hul er kan du lukke det med noget træfiller.
Hvis der derudover er mindre huller der skal fyldes op kan du bruge tricket med superlim og bagepulver.
Afhængigt af krav til slutoverfladen skal du måske trække en fin træspartel over inden malerbehandling.
Ang alle de kedelige mærker langs dørens kant ville jeg overveje at tage 1-2mm af døren med en elhøvl for at gøre kanten skarp igen.

/BOFH 

Giv mig min kop kaffe og et serverrum!

LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 25% rabat på maling med vores rabatkode hos Flügger.dk Koden er: LDS     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS

Flügger

Find alt til boligforvandlingen, når det kommer til maling og malerrelaterede produkter, på Flügger.dk. Få 25% rabat med koden: LDS

Se mere

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis

Se også