Gravering i metal - lav selv navneskilte til træer, how to?

Jeg er på udkig efter 
1. værktøj
2. rette metal 
Til at kunne lave nogle navneskilte til træer i haven.

Jeg har kigget lidt på Dremels graveringsværktøj - men kan ikke lure om dette er et anvendeligt værktøj?

Hvor køber man billigt metal (alu?)?
hvad gravere man på?

Det er tænkt som en gave
10 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Tak for svar. Det vil jeg kigge nærmere på!
Skal det stå pænt er det svært at lave med løse bogstaver. De sal stå på række, ens afstand , og have præcis samme dask alle sammen. 
Der er butikker som laver graveringer, f.eks. guldsmede, eller de butikker som sælger pokaler til idræts begivenheder. 
Hælebar som laver hundetegn kan også tænkes at kunne lave det. 

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?

m.v.h. Erik (1/2 ekspert i mange ting)
Nogle låsesmede graverer også skilte.

fase
Ideen var: Lav det selv…
Annonce
Tudekiksen skrev den 12-02-2023 10:07:31

Ideen var: Lav det selv…

Det er fint nok med at ville lave det selv, men det kræver nødvendigvis værktøjet, f.eks. det Bent Andersen anbefaler. Du kunne også 3D printe skiltene. Måske kender du en, som har sådan en maskine. Den fås for omkring 1200 dask.

fase
Jeg har prøvet at gravere i messing med en Dremmel.
Jeg havde en overfræser forsats til maskinen så dybden kan indstilles.
Jeg brugte fri hånd efter jeg havde overført skriften til pladen. Men det er rigtigt svært at lave det pænt. Jeg troede at jeg kunne fræse en V rille som bogstavernes "streg", men bare et lille nøk med hånden gør at du kan se det efterfølgende fordi "stregen" så ikke er lige tyk.
Så skiftede jeg ud til en rund fræser "streg" og det var lidt nemmere, men stadig er resultatet laaaang fra det man se som dørskilte eller andet der er lavet på maskiner.

Så du skal nok forberede dig på at øve rigtigt længe inden det bliver rigtigt flot      

Jo ældre man bliver, jo hurtigere har man løbet som ung...
Du kan gøre det med en CNC styret laser.
Som frihånd kan man slet ikke styre maskinen så det bliver pænt. Det kræver mere udstyr.

When the going gets tough, the tough get going.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis