Hvordan lukker jeg mellemrum mellem puds og gips?

Jeg forsøger at blænde en dør af, og har i den forbindelse sat gipsplader op. Der er ca 5mm afstand mellem gipspladerne og den gamle væg af brædder og puds. 
Min plan var at bruge en elastisk fuge mellem materialerne, men da pudsen nogen steder er tykkere end gipspladerne er jeg nødt til at glatte det ud med noget spartelmassen, hvis væggen skal være nogenlunde jævn.
Planen er at sætte glasvæv på væggen til sidst.

Kan jeg bruge spartelmasse ovenpå den elastiske fuge, for at få en jævn væg? Hvis ikke, hvad gør jeg så?
3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Du skal ikke bruge elastisk fuge, hvis du vil have det hele i samme plan.

Du kan spartle det hele med grovspartel, inkl. fugen, og lægge armeringsnet i, over overgangen mellem gammel og ny væg. Herefter fuldspartling af hele væggen, primer og glasvæv.

Elektronikteknikeren
Elastisk fuge kan give sig, så spartel ovenpå denne vil med garanti revne. 

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?

m.v.h. Erik (1/2 ekspert i mange ting)
Du skulle have valgt at bruge fibergips som foreslået i din tidligere tråd, hvor du spurgte om råd før du gik i gang. Nu har du en ringere konstruktion, fordi du ikke fulgte anbefalingerne.

Du har ikke brugt nok skruer i gipsen.

Det er lidt sjovt at du spørger om råd her, når du fik opskriften i den oprindelige tråd.

Elektronikteknikeren
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Nyhed! Spartelmasse godkendt til Fermacell fra Flügger. 
Få 25% rabat med vores rabatkode hos Flügger.dk Koden er: LDS     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS

Flügger

Find alt til boligforvandlingen, når det kommer til maling og malerrelaterede produkter, på Flügger.dk. Få 25% rabat med koden: LDS

Se mere

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis

Se også