20mm og 16mm varmeslanger

Hej,

Er i gang med gulvvarmeprojekt. Er der problemer i at bruge 20mm varmeslanger i de store rum, og så bruge 16 mm varmeslanger i de mindre rum på ca. 14 kvm.

Eller vil det være optimalt bare at bruge 20mm i alle husets rum?
2 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Af flere grunde er det en stor fordel at bruge en størrelse

1. Din gulvvarmemanifold er lavet til en bestemt størrelse.
2. Skemaerne der er lavet til indregulering forudsætter samme trykfald pr. m på alle kredse
3. 20 mm slange er noget billigere end 16 mm.
4. Du minimerer spildet af varmeslanger ved kun at have en type.

Selvbygger med stort S. 
Perfekt, mange tak for svar :)
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis