20mm og 16mm varmeslanger Ebsen 31 3660 10-02-2023 09:05 Hej,Er i gang med gulvvarmeprojekt. Er der problemer i at bruge 20mm varmeslanger i de store rum, og så bruge 16 mm varmeslanger i de mindre rum på ca. 14 kvm.Eller vil det være optimalt bare at bruge 20mm i alle husets rum? 2 svar Følg tråden Annonce Annonce Annonce
Superdiy 2522 4200 10-02-2023 09:17 Af flere grunde er det en stor fordel at bruge en størrelse1. Din gulvvarmemanifold er lavet til en bestemt størrelse.2. Skemaerne der er lavet til indregulering forudsætter samme trykfald pr. m på alle kredse3. 20 mm slange er noget billigere end 16 mm.4. Du minimerer spildet af varmeslanger ved kun at have en type. Selvbygger med stort S.