Hej,
Jeg vil lave en bærende væg af Ytong blokke (600x400x100). Jeg ved hvordan væggen skal bygges op. Mit problem er afslutningen. Mere specifikt - hvordan får jeg den øverste del af porebetonen helt op til loftet, så spær evt. kan hvile på væggen.
Jeg har tænkt på 2 muligheder:
1. Den ene er at skære den sidste/øverste blok til og banke den ind, selvom det nok bliver lidt svært.
2. Evt. bygge det sidste stykke op mod loftet med en stærk mørtel.
Nogen kommentar eller forslag??