Gummifuge frem for mørtelfuge badeværelse

Nu står jeg og er igang med at lave nyt badeværelse. 

I den forbindelse har jeg ledt lidt efter om man kan droppe mørtelfugen og i stedet bruge silikonefugen mellem alle fliser i stedet for.   
For mig at se vil det give et mere ensartet look og give en fuge der er snavs og smuds afvisende. Alternativet er en epoxy mørtel fuge.

Hvad sir i, kan man det?

 

4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Udover en silikonefuge er 100 gange dyre, og væsentlig svære at lægge pænt er der ikke noget til hinder for du gør det.


Selvbygger med stort S. 
I vores bad bliver gummifugerene som de første snavsede og grimme.
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på epoxy med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
Ja, men gummifuge har en begrænset levetid, og er ikke lige så slidstærk som cement. Jeg vil mene, at det vil være et regulært helvede at skulle kradse fuger ud og lægge nye, når de gamle er møre eller slidte. Og er der først kommet silikonefuge i, så vil det være svært at fjerne og erstatte med cement, så jeg ville godt nok ikke gøre det!

Hellere leje end at bo på gaden.
Jeg ville have helt sorte fuger, i et lille stykke med fliser over køkkenbord, i vindueskarme samt op imod emhætte. Det skule så fuges med sort gummifuge. 
Det gør jeg nok ikke igen. Enhver lille plet ud på fliser var svært at tage af, og der skulle bruges renset bensin, og selv med malertape rundt på alle kanter blev det ikke godt. 


Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på epoxy med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.
Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også