Hvilket gulv har jeg

Hej med jer

Jeg har nok for nogen et meget simpelt spørgsmål. Jeg skal have lagt noget gulv der matcher mit eksisterende så meget som muligt, men jeg er lidt i tvivl om hvad det er for et gul.

Mit bedst bud er 3 stavs parketgulv i ask - se billederne… nogen der har et bud?:)
10 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Dine billeder er ikke gode nok til at jeg vil vove et bud.

Mange hilsner Kovas,

I et diktatur må ingen sige sandheden.
I et demokrati må alle lyve.
KK Steincke.
Skal billedet tages tættere på - evt bedre belysning:) 
Måske det her bedre 
Synes det ligner et laminatgulv.

Prøv  evt. at tage en fodliste af og se om du kan de det fra siden.
Har haft listerne af. Kan se gulvet er blevet slebet et par gange. Det føles heller ikke som laminat 
Annonce
Det sidste billede synes jeg meget ligner eg. Det vil være mit bud.

Mange hilsner Kovas,

I et diktatur må ingen sige sandheden.
I et demokrati må alle lyve.
KK Steincke.
Hmm.. det er svært..
Har du prøvet at kontakte f.eks. Gulvlageret?

Mit bud er bøg🙂

Ingen håndværksmæssig uddannelse :-)

Jeg holder med Kovas. Det ligner helt bestemt eg. Udover mønsteret og farven bemærker jeg, at der flere steder på gulvet ses tydelig hvid splint, hvilket er meget typisk for egetræ. 
Her kan du se et egegulv med splint - her er det dog i rustik version, så farven skal du se bort fra.
Rustik eg med splint
Det er helt sikkert ikke bøg. (gammel møbelsnedker, hvor vi lavede virkelig meget i bøg).
Ask var ikke noget man brugte i møbelindustrien, da jeg arbejdede der for mere end 50 år siden, men mener dog at have set så meget ask, at jeg hælder meget til eg. Ved heller ikke, om ask har lige så tydelig splint, som eg har.
Splint er den del af træet, som ligger mellem kernen og barken, og betragtes som den dårligste del af træet.

Kurt B. Andersen
Mange tak for det uddybende svar Kurts! :)
Helt klart 3-stavs eg. De meget lyse områder af splintved afslører at det er eg. Det ses aldrig i ask
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis