Problemer med opvaskemaskine

Hej, Jeg har brug for hjælp her, den øverste bakke i min opvaskemaskine bliver ikke ren. Jeg har skilt alt plastic rørføring ad indevendigt og spulet det med vand, der var ingenting i overhovedet. 
Jeg har 2 studser indvendigt i bunden af opvaskeren, den ene er til spule arm til den nederste skuffe, den anden til spulearm under øverste skuffe, samt en lille en i top som kører på samme studs. Jeg kan se den nederste spulearm kører rundt og der kommer vand ud af, men ikke de 2 andre. Så det er vel ikke spulepumpen det er galt med ? 
8 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hvis du fjerne den øverste spulearm - kommer der så vand ud af hullet ?

Hvilken model ?

Har du et foto ?
HeJ Thomas,

Jeg kan godt fjerne den men der kommer ikke vand ud af hullet, der kommer kun vand ud af nederste spulearm, de er koblet på hver sin studs i bunden af opvaskemaskinen.

Mærket er GRUNDIG
Ventilen der diregerer vandet up til spulearmen kan være defekt.

Men prøv og skil maskinen ad. Bag stålpladen på ydersiden sidder en masse rør og ventiler - måske det  bare er skidt. Det kræver en flaskerenser og noget værktøj.

Hvis det er ventilen, så kan du købe en anden relativt billigt.
Hej,

Tror du har ret det er den, nu har jeg pillet 2 stik af på pumpen men fik ikke lavet nogen streger for hvordan de sad før og kan se de kan drejes rundt - der er kun 2 ben til hvert stik, har det nogen betydning hvordan de vender ?
Det er sandsynligvis en vekselstrømsmotor, og så gør det ikke noget om stikkene byttes om.
Annonce

Hej Thomas,

Du havde ret det var ventilen der var i stykker, men har desværre fået et nyt kæmpe problem.
Da jeg sætter den nye ventil tester jeg hurtigt om det virker, og da jeg konstatere dette nulstiller jeg hurtigt programmet så den bare skal tømme vand i 1 min. Det resultere sig i nu den bliver ved med at prøve at tømme vand selvom den er helt tom. Jeg har prøvet fylde bunden med vand og så starte forfra men den bliver ved med at tømme vand og vil ikke gå igang med at starte nogen programmer - Hvad kan jeg køre det ?

Nogle maskiner har en bakke, som de står i, og som skal opsamle evt. vand, der lækker fra maskinen eller fra slanger. En føler tester for vand der via en art svømmer, og hvis føleren opfatter, at der er vand til stede startes udpumpning og kører kontinuert.
Check om der er vand i bakken eller om det blot er føleren, der er blevet bukket eller blokeret, så maskinen tror, at der er vand i bakken.
Du skal have nederste front låge af, tippe maskine lidt forover og tørre det vand op som er i bund bakken. 
Det er oftest en lille stykke flamingo som svømmer op og trykker på en switch når den alarm går. I de gamle maskiner var det et stykke hård svamp som blev blød ved op-fugtning. Så kunne fjederen i switch klemme den ned og registrere om der er noget galt. 

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?

m.v.h. Erik (1/2 ekspert i mange ting)
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis