Afslutning af (sort) troldtekt mod væg

Hej herinde

Jeg søger et par æstetiske holdninger.

I vores soveværelse har jeg renoveret og lavet “hule” modsat de ellers lyse rum i huset. Heriblandt har jeg opsat sort troldtekt-loft.

Hvordan ville I afslutte sådan et loft mod væg? Man (jeg?) kan simpelthen ikke skære så præcist, at der ikke er små gab. Jeg synes først det er pænt, når det sidder helt 100000 % tæt mod væggen, ligesom en gipsplade fuget sammen med væg.

Jeg tænker 2 løsninger:

1/ Malertape og en sort fuge hele vejen rundt. Men - der er jo ved hver pladeskift en fas, og tænker det bliver noget makværk at få fugen til at følge fasen op og ned. En troldtektplade er jo i forvejen lidt rustik.

2/ Opsætte en meget smal sortmalet skyggeliste langs kanten, som giver et mere skarpt udtryk. Fx 10x15 mm.

Jeg synes ikke altid de lofter jeg har set, står helt skarpt (gælder både fuget og ikke-fuget).

Mvh Emil
2 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hvis du skærer troldtekt pladerne 5 grader i smig så bagsiden er kortere end forsiden, kan du sagtens lave det så enden er 100% tæt op ad væggen.

Husk de skal afklimatisere i det rum de skal monteres i mindst et par uger, da de trækker sig en del.

Selvbygger med stort S. 
Superdiy skrev den 08-02-2023 16:12:58

Hvis du skærer troldtekt pladerne 5 grader i smig så bagsiden er kortere end forsiden, kan du sagtens lave det så enden er 100% tæt op ad væggen.

Husk de skal afklimatisere i det rum de skal monteres i mindst et par uger, da de trækker sig en del.

Godt tip. Jeg har opsat dem for længst, men jeg kan jo købe et par nye og skifte dem, der ikke slutter tæt. Med 5-grader tricket. 😊 Det er fordelen ved troldtekt og synlige skruer. 

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også