Aflastning indmuringsdåse syver 53 2300 08-02-2023 12:05 Hej.Kort spørgsmål. Må man undlade aflastnings-clips i en indmuringsdåse hvis kablet bliver støbt fast på udvendig side? Mvh sne'keren fra fyn 3 svar Følg tråden Annonce Annonce Annonce
Piskeris 342 08-02-2023 13:11 I udgangspunktet skal du følge fabrikantens anvisninger - men hvis den tiltænkte aflastning er en strip/kabelbinder kan jeg ikke se noget problem i at udelade den når du murer kablet ind. I fast installation hvor kablet er skjult aflaster man sjældent. I skjulte installationer aflastes dog for at undgå at kablet trækker i sig selv hvis det hænger lodret over større afstande.
ev elmand 30536 7480 08-02-2023 23:40 Aflastning af kabel kanske på 2 måder enten ved at fastgøre det inde i dåser med stips, bøjle eller andet som hører til dåsenELLER udenfor ved at fastgøre kablet med clips eller andet som holder fast. Og det " andet " opfyldes i høj grad hvis kablet er muret ind. Det er helt fin aflastning Du kan jo prøve at give dig selv den opgave at rykke kablet ud, et par dage efter indstøbning. Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?m.v.h. Erik (1/2 ekspert i mange ting)