Fiberdug under fliser

Jeg skal lave en belægning i et drivhus, det vil sige med rimelig lav belastning. Derfor har jeg besluttet ikke grave af til stabilgrus. Desuden er undergrunden meget stabil (kombineret sand i flere meters tykkelse). Men... Er det en god eller dårlig ide at lægge en fiberdug ca 5 cm under afretningen? Min tanke er at dugen vil være med til at det hele fungerer som en samlet plade. 
7 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Jeg har lavet et par terrasser med 30x60x6 fliser, som ligger direkte på fiberdug, det er der ingen problemer med, men sandet skal være rettet perfekt af, da man ikke kan banke fliserne på plads efterfølgende , eller kun ganske lidt.
Jeg gjorde der for at begrænse myrernes hærgen, og det har virket, nu er de kun rundt i kanten.
Jeg brugte en fiberdug af god kvalitet, og i 2 meter bredde, de billige er meget tynde i det.

Men hvordan det fungere med 5 cm sand oven på fiberdugen ved jeg ikke.

Vi prøver igen, i morgen --
Jeg hørte fra en brolægger at man fx i en indkørsel kunne lægge dug under gruset for at stabilisere det hele. Derfor tænkte jeg om det var en ide også at gøre det her, men eftersom jeg ikke har grus, så bare under sandet. 
BS9000 skrev den 06-02-2023 22:19:33

Altså uden grus? Jeg skal lægge stave ca 5x30x5.

 Ja uden grus, men det dur nok ikke med din størrelse fliser.



Vi prøver igen, i morgen --
BS9000 skrev den 07-02-2023 09:51:37

Hvad dur ikke? At bruge en dug? 

 At ligge din størrelse fliser direkte på fiberdugen, men har jo ikke prøvet, så måske virker det fint ????

Har kun erfaring med fliser 30 x 60 x 6 cm, de er jo ret tunge og skrider ikke på fiberdugen.



Vi prøver igen, i morgen --
Jeg lægger dugen 3/5 cm under og ser hvad der sker 😂👍
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis