oliebrænder Thermo Line 800 ULV-S vil ikke starte

Hej I kloge mennesker, er der nogen der kan  hjælpe?
Jeg har en oliebrænder Thermo Line type 800 ULV-S, der ikke vil starte.
Jeg trykker på knappen, den gule lampe lyser, der går lidt tid, så starter luftpumpen og der er flamme, det foregå ca. 30 sek. , så stopper det og lampen går på rød.
Jeg har prøvet at udlufte ved olien, det skummer ikke som det ville gøre hvis jeg havde kørt tør og der var luft i. Jeg har renset oliefiltret i oliepumpen.  Jeg har haft dysen, og prøvet at starte fyret for at se om der kom olie, det gjorde der ikke. Hvad gør man så?
Mvh Jørn
13 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Har du undersøgt om fotocellen/fotomodstanden er snavset og trænger til at blive gjort ren?

fase
Det kunne godt være fotocellen, eller flammen er for svag.
Hvis du kan få fotocellen fri, og fyret stadig kan køre, så prøv at lys på fotocellen med en skarp lommelygte, køre fyret er der nok for dårlig flamme på fyret.
En ny dyse kan til tider gøre underværker, og et billigt tiltag.

Vi prøver igen, i morgen --
Hej je_ns
Har prøvet at tage fotocellen ud og belyse den med kraftigt lys, jeg har prøvet at tage dyssen af for at se om der kom olie ud, det gjorde der ikke. Der var flamme. 
Jørn N skrev den 07-02-2023 13:24:07

Hej je_ns
Har prøvet at tage fotocellen ud og belyse den med kraftigt lys, jeg har prøvet at tage dyssen af for at se om der kom olie ud, det gjorde der ikke. Der var flamme. 

Hvad gav det at lyse på fotocellen, kørte fyret så fint ?

 


Vi prøver igen, i morgen --
Annonce
Fotocellen SKAL være MØRK  før der kommer olie til dysen  !!!!!!!!!

"AUTOELEKTRIKEREN"
Hej je_ns
jeg trykker på knappen der lyser rødt, den skifter til gult, der går lidt tid, så starter fyret, det vil sige der blæses luft, der er flamme, men der kommer ikke olie og efter ca. 30 sek. går fyret på rødt.
ifølge manual: evt. fejlkode: 2 røde blink så pause der svare til 2 blink, så 2 røde blink igen o.s.v.
skulle fejlmuligheden være: 
- ingen flammedannelse ved slutningen af "TSA"
- defekte eller snavsede brændstofventiler
- defekt eller snavset flammeføler
- dårlig brænderindstilling, ingen brændstof
- defekt tænding  
Hvordan kan der være flamme, når der ingen olie er. Åbner magnetventilen for olien og virker oliepumpen?

fase
Hej Fabrin
Flamme er så meget sagt, der er gnist mellem elektroderne. Så spørger jeg dumt: hvordan tjekker man magnetventilen og oliepumpen?
Kommer der olie ud når du har prøvet at udlufte ?
Oliepumpen kan man kontrollere med et manometer, som udgangspunkt skal trykket ligge på omkring 10 bar.
Du kan måle om der kommer strøm på magnetventilen, og den giver et klik når den åbner.
(er der omkring de 10 bar tryk på pumpen, og der ikke kommer olie så er det enten magnetventilen, kontrold boksen, eller en stoppet dyse)

Vi prøver igen, i morgen --
Der er yderligere 3 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis