Hjælp Traktor ih 574 gik stille ud under kørsel

Er der nogen der kan hjælpe mig, med hvad der evt kan være galt med min ih 574.
Jeg kørte på vejen derud af, og den taber farten/omdrejningerne og hugger lidt i det, og gik derefter ud af sig selv da jeg holdte ind til siden.
Lidt som en bil der går tør for benzin kunne mand sige.
Der er masser af diesel på den.
Den køre bare på starter uden at slå igang.
 
Det er en traktor der er købt for kort tiden siden, og der har den stået meget stille til den blev solgt.
Og den har kørt fint nok et par små ture på vejen, og så er det opstået det her nu med at den gik ud.
Kan jeg tjekke noget selv på den?
Eller er det at tage den meget dyre løsning, at få en service vogn ud og se på den, og så gene skulle få liv i den igen.
 
Håber på lidt hjælp herinde fra.                                
5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hvis den har kørt vældig lidt er der sikkert vand i brændstoffet. Det ligger sig nederst. Skift filterne og luft ud igen også fra pumpe til dyser med startmotor. Frem til pumpe og selve pumpen med den lille håndpumpe på fødepumpen. Tjek også slamglasset ved fødepumpe. Hvis du er helt blank i dieselsystemer kan du se lidt her  link søg evt selv flere.

Mange hilsner Kovas,

I et diktatur må ingen sige sandheden.
I et demokrati må alle lyve.
KK Steincke.
Mange tak for info omkring det problem der er med den.
Nu har jeg lidt at arbejde med.
Jeg vil prøve af med 2 nye diesel filter.
Og jeg mener ikke der er slamglas på den godt nok, men det vil jeg tjekke op på.
Håndpumpen er på den anden side af motoren godt nok, og det virker mærkeligt men det er den nu.
Så vil jeg se om jeg kan få den rigtig udluftet, han sage ham jeg købte den af, at den er sværd at udlufte med den pumpe der er på den.
Men jeg vil prøve at se nogle videoér af hvordan det skal gøres rigtig, så må der også kunne komme liv i den igen.
Tak for det.
Det er rigtigt kan jeg se at håndpumpen sidder på den anden side af indsprøjtnings pumpen. Så er det en fordel at ha en hjælper, så man kan lukke for udluftningshullerne meden der er tryk på. Det er uhyre vigtigt at skifte filter også på maskiner som ikke køre meget. Jeg har lige selv fået ødelagt min indsprøjtningspumpe fordi begge filtre var kollapset og snask fra tanken var gået lige i pumpen. Den havde ellers kun kørt ca 30 timer siden filterskift ifølge sælgers påstand. Når du har fået diesel frem til pumpen, løsnes omløberen på indsprøjtnings dysen medens du tørner motoren med starteren. nåe den sprøjter strammes  møtrikken igen husk at der skal være noget gas på og evt stop skal være på kør. Så plejer de at starte ved anden cylinder og man lufter resten medens motoren køre.

Mange hilsner Kovas,

I et diktatur må ingen sige sandheden.
I et demokrati må alle lyve.
KK Steincke.
Der kommer 2 nye filter på den.
Og jeg kan se der er en lille omløberhane i bunden af tanken, så kan jeg lukke af for alt brændstoffet når det er.
Så håber jeg at det fylder filterne selv igen ved at åben op igen for diesel tanken.
Ellers må der pumpes godt med håndtaget til de er fyldt op.
Så udlufte ned til dieselpumpen, løsne møtrik der, og når der kommer diesel ud der er det iorden dertil.
Og som du siger, køre lidt med starter til der sprøjter diesel ud af ved siden af dyserne derhen af ved alle sammen.
Der skal godt med diesel ud hvis det er vand der er i rørsystemet.
Så håber jeg vi får liv i den igen.
Det bliver først imorgen jeg ser på den.
Så skriver jeg lige tilbage med hvordan det går med den.
Hvis er mulige så tap al diesel af tanken og blæs rør rene. Spul tanken og sug vandet op med en vandstøvsuger. Det er ikke nok bare at tappe vandet af. der flyder meget på overfladen. skyl derefter tanken med karburator sprit. Og sørg for at det er rent det diesel du hælder på igen.

Mange hilsner Kovas,

I et diktatur må ingen sige sandheden.
I et demokrati må alle lyve.
KK Steincke.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis