Vådrumsgips

Hej!

Jeg er i gang med at give mit gamle, slidt badeværelse en make-over. Jeg har fjernet fliser på en enkelt væg, og til ingens store overraskelse var der et ekstra lag klinker - med masser af ganmelt fliseklæb og måske cement på.
Nu er spørgsmålet så:
Skal alt gammelt fliseklæb fjernes, før jeg kan påføre vådrumsmembran, spartle etc.? Eller kan jeg komme nemmere om det ved at klistre vådrumsgipsplader op og fortsætte vådrumssikringen derfra?

På forhånd tak for svar. 

MacKramer
3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Du kan gøre det ene eller det andet  - det  er hvad du lyster. Det er dog vigtigt at du får lavet den nye vådrumssikring godt - specielt  nede omkring gulv så du får lavet overlap mellem  gulv og væg, så der ikke er sprækker.

Personlig ville jeg få fat i en murhammer og fjerne så meget som mulig.
Jep, jeg tror, jeg har læst alt, der er at vide om vådrumssikring, så det mener jeg at have styr på efterhånden.

Det viste sig, at de gamle klinker var så porøse, at de faktisk nærmest begyndte at vælte ned af sig selv.

Nu står jeg så med en fin, pudset murvæg, og jeg vil stadig gerne sætte vådrumsgipsplader op. Hvis jeg vil nøjes med klæde dem på (og ikke skrue), hvilken lim skal jeg så bruge? 

MacKramer
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
Hvis du står med en pudset væg, hvorfor så sætte gips op? Du kan give den slutpuds og så er den klar til vådrumsmembran. F.ek. Alfix durapuds.

Den eneste gips, i tilfælde af at du vælger dennne løsning, bør være Fermacell fibergips opsat med fliseklæb.

Elektronikteknikeren
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også