Midlertidig lukning af brændeovns hul

Vi er i gang med kælder renovering og i den forbindelse skal vi have flyttet brændeovn mens vi graver ud og laver nyt gulv.
Mit spørgsmål er hvordan jeg kan lukke af for det hul til skorsten mens det arbejde står på ? Vær opmærksom på, at vi har brændeovn på stueplan til samme skorsten, som er i brug.
7 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Kan du ikke bare rulle noget Rockwool sammen så det passer i hullet som en prop?
Brug nogle gamle plastikposer eller andet affald for at undgå udtræk af varm luft.
Thomas_Mygind skrev den 03-02-2023 20:47:12

Brug nogle gamle plastikposer eller andet affald for at undgå udtræk af varm luft.

Dårlig ide med plast eller andet brændbart når der højere oppe i samme skorsten fyres i en brændeovn koblet på samme skorsten!


Alle besparelser omregnes til fl. rødvin👍
Ja præcis - det var netop frygten for at lukke af med noget brændbart når jeg bruger skorsten længere oppe. Var usikker på om Rockwool også ville være farligt, men det kan jeg forstå det ikke er 
Annonce
Jeg stod for nogle år siden i en lignende situation. Jeg købte en rund metal plade man lige kunne skrue i hullet. Men om de stadig sælges ved jeg ikke. Prøv at ringe til en brændeovnsforhandler, det kan sågar være de har noget på lager du kan leje for et par bajere...
Stump rockwool i hullet giver ingen problemer. 

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis