Vandvarmer

Vedr. min varmvandsbeholder. Hvor meget vand er det normalt at der løber ud ved overløbet  ? 
Jeg har en beholder stående hvor vandet drypper ned i, og der kommer mellem 1/2 til 1 L. i , i døgnet. Er det normalt ?
Kan man ikke sætte en slange på udløbet / overløbet så man er fri for at skulle huske at tømme beholderen hver dag.

Lene
5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Du har en kontraventil og en sikkerhedsventil der virker som den skal. Vand udvider sig ved opvarmning - så vidt jeg husker ca. 1,5 l ved opvarmning af 100 ltr. vand til 60o.
Hvis sikkerhedsventilen var korrekt tilsluttet var overløbet ført frostfrit til afløb i samme rum.
Du kan godt bruge en slange, men den skal være mindst 3/4”. Udmundingen skal være synlig, så du kan se om der kommer vand fra sikkerhedsventilen.

Søren O
Tak for jeres svar... Det var netop min plan at påmontere en Flex slange. Som man kan se på mit billede er der et hul i bordpladen, hvor slangen kan komme igennem og der er et afløb i gulvet. Men jeg ville først lige være sikker på at der ikke kom for meget vand ud (at ventilen måske var utæt). Men som jeg kan forstå er det ok vandmængde. Nu må jeg bare købe en slange og en samle muffe (eller hvad det nu hedder).



Lene
Der manglede et nul, i den tidligere forklaring. Hvis man opvarmer 1000 l vand fra 10 grader til 60 grader udvider det sig ca. 1,5 l.


GodeVen:
Jeg er ret sikker på at 100 l. vand udvider sig ca. 1,5 l. ved 50o opvarmning. Prøv f.eks. at beregne en trykekspantionsbeholder.

Søren O
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis