Sengegavl op ad væggen

Hej

Vi bor i et næsten nybygget rækkehus (4 år gammelt)
For et års tid siden købte vi ny seng med sengegavl. Sengen og gavlen står tæt op ad væggen ind til naboen, hvad jeg vil mene er en indervæg. Men havde en ven på besøg på forleden, som sagde vi skulle passe på der ikke kom skimmelsvamp i væggen, nu hvor gavlen står tæt op af.

Soveværelset holder en normal luftfugtighed, og der er ingen kondens i vinduerne, og der bliver luftet ud hver dag. Jeg flyttede i dag sengegavlen ud fra væggen, og væggen er normal stuetemperatur og tør. Bemærket en meget svag duft af maling - hvilket sandsynligvis hænger sammen med, at vi malet 14 dage før vi satte den nye seng op.

Men hvad siger i? Skal vi alligevel overveje at droppe gavlen?
8 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Når sengen står op ad en indervæg, kommer der ikke skimmelsvamp. Er der ikke et par cm. afstand til væggen?

fase
S. Fabrin skrev den 02-02-2023 12:07:52

Når sengen står op ad en indervæg, kommer der ikke skimmelsvamp. Er der ikke et par cm. afstand til væggen?

Nej vel - det har jeg også hørt. Nej der er stort set intet mellemrum. Gavlen er sådan en som hviler op ad væggen. Trækker man sengen ud, så tipper gavlen forover.

GodeVen skrev den 02-02-2023 12:21:13

Der kommer ikke skimmelsvamp. Men det er fornuftigt at holde lidt afstand til væggen, så naboen ikke bliver generet af rytmiske bankelyde.

 Hehe det må naboen leve med, bare der ikke er svamp.... i væggen.

Hvis der ingen skimmelsvamp er nu, efter et års tid, kan du tage det roligt. 
Annonce
Bagsiden er nok en plade, du kunne ligge et par lister mellem så der kan komme luft igennem.
Der kommer ikke skimmelsvamp, selvom den står helt op af væggen.

Der kommer heller ikke skimmelsvamp bag malerier, man hænger op på væggen.
GodeVen skrev den 02-02-2023 15:48:45

Der kommer heller ikke skimmelsvamp bag malerier, man hænger op på væggen.

 det har jeg faktisk set i et nyt typehus.

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.
Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også