Jordtransporter til kælderudgravning

Kære alle Lav-det selv folk
Vi har med en del besvær gennemført en større kælderrenovering i et hus fra starten af 30'erne. Undervejs fik vi behov for en jordtransporter i en længere periode, og det kostede cirka 700 kr. i leje om dagen, med et alternativ der hed at købe en ny eller brugt jordtransporter, som vel da vi startede lå på priser fra cirka 10-15.000 kr. og opefter  Vi fandt ved et utrolig held et alternativ og anskaffede en gammel landbrugsmaskine som har fungeret fortrinligt i forbindelse med renoveringen. Nu har vi den i eje, så det synes vi lige at I skulle vide, hvis der er nogen, der har behov for at leje sådan en meget billigt. Den er 6 meter lang og kører på 400 V. 
5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Velkommen på LDS.
Det er da godt nok en alternativ anvendelse af en halmbane. Ikke den enkleste måde at få jord op fra kælderen, men helt sikkert lettere end at bære det op. 

Søren O
Ja, det har det virkelig været, men vi har haft nogle meget glade håndværkere, og en væsentlig besparelse - hvilket har givet en kæmpestor fleksibilitet ift. tidsplanerne, som jeg slet ikke nu kan se, vi kunne have været foruden. Godt set i øvrigt, det er nemlig en halmbane!
Da jeg gravede ud brugte jeg et gummibånd der havde været brugt på en fabrik til transport af kartofler. Den kunne man skovle direkte i og så afleverede den det direkte i trillebør. 

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
Det var godt tæmkt.. og betænksomt..
Måske er det vmrart at vide, hvor i landet den befinder sig, hvis nogen ville leje den af dig🙂

 Ingen håndværksmæssig uddannelse :-)

Vi er ovre i København og man er selvfølgelig velkommen til at leje den, men den blev oprindelig hentet i Holbæk hos en familie, der havde overtaget en gård, som de skulle bruge til noget andet end landbrug. Så blev den spændt på en lejet autotrailer og kørt fint afsted med en afmærkning på hjem til os, og så brugte vi den vel sammenlagt 4-5 måneder, hvorefter den nu står overdækket i vores have, og hygger sig med fuglene, indtil nogen får brug for sådan en. 
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis