Skift fra US til Dk stik

Hejsa LDS folk.

Jeg arbejder for et amerikansk firma og lidt ud af det blå tilsendte de mig en gave i form af en fancy pour-over elkedel. Problemet med amerikanere er jo at de tror de er verdens navle og de har derfor sendt en amerikansk model med US stik. Istedet for at have en adapter siddende på med alt hvad det måtte medbringe af bøvl tænkte jeg om jeg egentlig ikke bare kunne klippe ledningen og sætte et DK jordstik på ledningen?
9 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Tjek lige at din elkedel er egnet til 230V, USA kører 120V per fase. Det ville overraske mig hvis den kunne køre på andet end 120V.
Hvis den kan, er der ikke noget problem i at klippe stikket og montere et dansk stik 230V stik.
Jeps.. tjekkede lige 120V🤯😂 vil det sige at den er helt ubrugelig??
Temmelig ubrugelig uden en transformer. En transformer/omformer der kan klare +1kW (eller hvad kedlen nu er beregnet til) vil næppe være billig.
Moderne elektronik som oplader til telefoner og strømforsyninger til laptops er heldigvis oftest lavet til 100-240V der vil man kunne skifte stikket eller bruge en rejseadapter. 
En tranformer der kan klare de watt kedlen nok bruger er både dyr stor og klodset.

 

Faldt over denne converter. Ligner et EU stik på tilgangen - lidt usikker.
Ved ikke hvor meget tillid jeg har til den... men til kortvarig brug, som ved en elkedel er det muligvis fint. Den bliver helt sikkert temmelig varm.
Hvis du googler 50/2000 watt converter dukker de op, primært på US hjemmesider.
chm81 skrev den 01-02-2023 21:05:41

Jeps.. tjekkede lige 120V🤯😂 vil det sige at den er helt ubrugelig??

Så skal du bare have to som du sætter i serie 😅


Alle besparelser omregnes til fl. rødvin👍
Den er reelt ubrugelig. En transformer på 1000 W vil koste mere end en ny kedel.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis