Ophængning af tv bord

Hej. Jeg søger lidt viden angående ophæng af et tv bord. Vi har et tv bord af et tysk ukendt mærke, som vejer en del og står på sine 4 ben. Den er 190 cm lang, 41 cm udfra væggen og 45 cm høj. 
Vi vil nu gerne prøve at have den op at hænge hvis muligt, men der er ikke en decideret bagplade kun sådan en dækplade og jeg er i tvivl om det i det hele taget kan lade sig at gøre.
Er der nogen der har nogen input om det er muligt eller ej ?
Væggen er gasbeton. 
Med venlig hilsen Morten
6 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Dårlig ide. Ligegyldigt hvor stærkt du laver det (og det er ikke særlig stærkt i gasbeton), så har du vist ikke overvejet hvad der sker når en gæst sætter sig på hjørnet under en fest.

Skal det kunne holde så skal der noget forstærkning til inde i skabet, og du kan stille det op på et bræt som fastgøres på væggen under skabet. 
Forstærkning kan være et bjælkebeslag i hvert hjørne indvendig så du kan sætte 3 - 4  skruer ind i væggen i hvert hjørne. 
Jeg søgte efter det rigtige bjælkebeslag men kunne ikke lige finde det. Er du stadig interesseret så vend tilbage og jeg vil gøre endnu en indsats. 
 

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
Overvej om ikke også i forlængelse af ev elmands forslag at fjernsynet kunne komme op på sit eget ophæng lige over bordet. Så er der da ca. 25 kg mindre at slås med når du laver ophæng til bordet. 
Ev elmand. Hvis du får 5 minutter, må du gerne prøve at finde de beslag. Men hvad mener du med et bræt som den kan hænges op på. Hvordan vil du gøre det?

Tusse - Det er er bestemt også med i overvejelsen om det ikke ville kunne fjerne en del vægt. 
De hedder Franske ophæng:
Fransk ophæng

Et problem kan dog være at dit bord ikke kan tåle at hænge.
Hvis du hænger det, så vil det måske blive trukket fra hianden med tiden.
Når det stå på ben, så bliver det jo trykket sammen.
Jeg mener at møblet kan stå på et bræt som skrues på væggen under møblet. Så skal skruer " kun " holde til træk udad. 
Det jeg leder efter er en tresidet bjælkesko som kunne monteres oppe i hjørner indvendig, men den lader sig ikke rigtig finder her på nettet.
Det viste " franske ophæng " er helt almindelig på mange køkken elementer og det er også super hvis det ene bræt kan fastgøres på en forsvarlig måde bag på møbel.  

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis