Quooker vedligehold uden SWOP eller Servicekit

Hej med jer.

Jeg har en Quooker pro3 vaq som er begyndt at blinke 4 gange, og den trænger nok til service. Jeg er mest tilhænger af at købe et servicekit til 600 kr, fordi jeg synes 1700 kr, er for meget i SWOP. Men gad vide om servicekittet overhovedet er nødvendigt? Kan det virkelig passe, at filteret + slangerne er ubrugelige nu? Andre slanger plejer jo at holde i mange mange år?

Jeg tænker på, om jeg ikke bare kunne skille det ad og afkalke med citronsyre, samle igen og køre nogle år med samme slanger og samme filter? 

Nogen der har erfaringer for ikke udføre en reel service, men blot afkalke?

Mvh 
1 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Jeg ringede til Quooker, som kunne oplyse at min beholder er fra 2010. Så det er måske meget fornuftigt at få lavet det dyre swop for 1600 kr, i stedet for at gøre det selv og snart sidde med en død temperaturføler eller lignende. Dertil oplyste de, at min gamle beholder ikke vil fungere med nye 3-i-1 blandingsbatterier, fordi de er opbygget anderledes, så må fortsætte med en træls ekstra dims på siden af vasken til kogende vand. God dag derude. Måske opslaget kan hjælpe en spørger i fremtiden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis