Terrændæk isolering udregning af forbrug

Hej forum

2 spørgsmål angående terrændæk:

1. Jeg skal til at bestille isolering til terrændæk i kælder. Jer der har erfaring, hvor meget spild skal man regne med. Jeg har 64 kvadratmeter minus indervægge. Skal jeg bestille til 64 kvm eller er der en procentdel der skal trækkes fra i spild?

2. Ude langs fundament, er der nogle steder meget ujævnt. Når isoleringen stødes op til den ujævne side vil der opstå lufthuller uden isolering. Hvad er bedste løsning her? Leca nødder, tynde plader, andet?
6 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Er der ingen der kan hjælpe med svar på dette?
Jeg ville bare bestille 64 m2, men du kan måle længden af indervæggene og gange med tykkelsen, og så trække den eller de m2 fra.
Ude ved ydervæggene kan du fylde op med fx flamingokugler eller du kan skumme, eller en kombination af det. Du kan osse tilskære/smuldre overskuddet og bruge det, -måske sammen med skum. Hvis du bruger skum skal du styre mængden ret præsist, fordi det trykker kraftigt på de allerede lagte plader.


Venlig hilsen
Knud
Hvis det er flydebeton er det en dårlig ide at bruge leca og løse kugler, bedste løsning er skum (efter kantisoleringen er sat) og så skære overskuddet væk.

/BOFH 

Giv mig min kop kaffe og et serverrum!

Du skal bruge 120 m2 da det bør laves i 2 lag med forskudte samlinger.
Kanterne fyldes op med leca eller pu skum. De løse kugler flyder ovenpå når du støber.

Husk 3cm flamingostrimler hele vejen langs kanten. Hvis du har/låner en flamingoskærer kan du skære strimlerne af de hele blokke, men så skal du naturligvis have nogle flere m2.

Selvbygger med stort S. 
Jeg ville købe 130m2 x 20cm + 5 cm kantisolering hele vejen rundt. De sidste godt ½ m3 må til skrald.
Tak for jeres svar, det var præcis hvad jeg havde brug for at vide. De 2 lag er jeg med på, men hvor lægger man typisk radon spærren? Mellem de 2 lag eller lige under rionet?
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis