Lugt fra faldstamme/toilet?

Hejsa

Jeg har et badeværelse på 1. sal i mit hus fra 1969. Badeværelset er sat i stand for omkring 10 år siden af forrige ejer i forbindelse med en vandskade.

Jeg døjer med at der lugter lidt af kloak eller jordslået på badeværelset. Det virker til at det nogle gange bliver værre når vi lufter ud (måske noget gennemtræk som laver undertryk i kloakken?). Jeg kan ikke lugte mig frem til hvor lugten kommer fra men jeg tænker det er mest sandsynligt det er det væghængte Duravit toilet. Der er et bad og en håndvask men begge afløb bruges regelmæssigt. Jeg har derfor tænkt jeg vil pille toilettet ned og se om det er utæt ved tilslutning til faldstammen. Men hvad kan/skal jeg tætne det med såfremt det er nødvendigt?

På forhånd tak!

Mvh.
Mads
Hejsa Jeg har et badeværelse på 1. sal i mit hus... Vis hele indlægget
14 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Bettina.ny skrev den 13-02-2023 18:52:36

Nej, vi har ikke oplevet skimmel i toilettet, kun kalk men vi har også meget hårdt vand.
Siden vi monteret toilettet i går, så er lugten bare blevet slem. Jeg har skrevet til Duravit, så må vi se hvad de siger. 

 Det er godt nok underligt. Jeg håber at du vil skrive herinde når i har fået svar!

MadsDK skrev den 12-02-2023 23:04:44

Bettina.ny skrev den 12-02-2023 22:52:44

Vi har et Duravit Me by Stark væghængt toilet, og har samme problem. Der lugter af kloak on/off. Vi har fået skyllet kloakrørene igennem uden det hjalp. I sidste weekend afmonterede vi toilettet og satte prop i kloakken. Vi pillede dæksel af hvor man trykker på skyl så der var åbent til cisternen og vi skar et stort hul i  væggen, så vi kunne kigge ind til kloak og indbygget cisterne. Der var intet unormalt at se og der var fuldstændig tørt. Al lugt i badeværelset forsvandt lige indtil vi satte toilettet op igen her en uge efter. Der gik lige et par timer så var lugten tilbage. Eftersom lugten var væk med toilettet afmonteret, så kan det jo kun være et problem i monteringen af toilettet, hvor der på en eller anden måde kan slippe ildelugtende luft ud i koblingen mellem toilet og kloak. Vi har ikke lige løsningen på dette! Måske vi skal kontakte Duravit?

 Det er præcis det samme toilet vi har :/ oplever i også skimmel i toiletkummen?

Hvad mener du med skimmel i toiletkummen? Kan i lugte skimmel ?



 

henrikh29 skrev den 13-02-2023 23:13:32

MadsDK skrev den 12-02-2023 23:04:44

Bettina.ny skrev den 12-02-2023 22:52:44

Vi har et Duravit Me by Stark væghængt toilet, og har samme problem. Der lugter af kloak on/off. Vi har fået skyllet kloakrørene igennem uden det hjalp. I sidste weekend afmonterede vi toilettet og satte prop i kloakken. Vi pillede dæksel af hvor man trykker på skyl så der var åbent til cisternen og vi skar et stort hul i  væggen, så vi kunne kigge ind til kloak og indbygget cisterne. Der var intet unormalt at se og der var fuldstændig tørt. Al lugt i badeværelset forsvandt lige indtil vi satte toilettet op igen her en uge efter. Der gik lige et par timer så var lugten tilbage. Eftersom lugten var væk med toilettet afmonteret, så kan det jo kun være et problem i monteringen af toilettet, hvor der på en eller anden måde kan slippe ildelugtende luft ud i koblingen mellem toilet og kloak. Vi har ikke lige løsningen på dette! Måske vi skal kontakte Duravit?

 Det er præcis det samme toilet vi har :/ oplever i også skimmel i toiletkummen?

Hvad mener du med skimmel i toiletkummen? Kan i lugte skimmel ?



 

Der kommer i løbet af et par uger mørk skimmel nede i selve kummen der hvor vandet løber fra cisternen og ned.

 Jeg er tvivl om det er kloak eller skimmel vi kan lugte men jeg hælder mest til kloak. Der er ingen andre tegn på skimmel

Seneste opdatering herfra: Forsikringen er sat på sagen. Deres bedste bud er pt at samlingen mellem plastrør til støbejernsfaldstamme er utæt. Dvs det har intet direkte med toilettet at gøre.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis