Fejl i galvanisering?

Hej

Jeg har lige fået leveret og monteret en ny Altan i galvaniseret stål.

Der er en revne i galvaniseringen - se herunder

Er bare det kosmetisk eller kan det give udfordringer med holdbarheden i galvaniseringen osv. ?

Tak for hjælpen :-)
7 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hvad siger firmaet, som har monteret altanen? Normalt vil en revne i galvaniseringen hele sig selv.

fase
Det kunne ligne at metallet under galvaniseringen er revnet, kan du stikke noget ind i "revnen" hvor det ser værst ud, det kunne være en tråd fra en stålbørste, eller et hår fra en pensel.
Men eller kontakt firmaet...


Vi prøver igen, i morgen --
Som Fabrin skriver så heler galvanisering sig selv over tid. Der sker en galvanisk vandring af materialet ( Zink ) , 

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
Det heler ikke sig selv , tværtimod så trænger der vand ind og rusten begynder at nedbryde jernet inde under , zinken vil falde af da det ikke kan sidde på rust , og så går det pludselig hurtigt .

Tak for at du gad læse mit indlæg .
Annonce
Det er enten brud eller et problem med en urenhed i eller på jernet (eg manglende affedtning) som har gjort at zinken ikke har kunnet binde ordentligt på dette sted.

Sålænge det ikke et et reelt brud kan man reppe overfladen vha zinkspray til koldgalvanisering - men det må være en opgave for dem der har leveret altanen.

/BOFH


Giv mig min kop kaffe og et serverrum!

BOFH skrev den 01-02-2023 11:50:16

Det er enten brud eller et problem med en urenhed i eller på jernet (eg manglende affedtning) som har gjort at zinken ikke har kunnet binde ordentligt på dette sted.

Sålænge det ikke et et reelt brud kan man reppe overfladen vha zinkspray til koldgalvanisering - men det må være en opgave for dem der har leveret altanen.

/BOFH

Mange tak for et rigtig skarpt svar - Jeg får dem til at kigge på det og hvis muligt gerne reppe med Zinkspay. Tak for hjælpen 👏👏 

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også