Hulmursisolering.

Hej kollegaer, har et 60'årig stuehus, der blev hulmursisoleret for 50 år siden med rock-woll. Men ved renovering / ombygning kan jeg se at der er mange huller i isoleringen, mineralulden har ikke fyldt hulrummet op. Min plan er nu at efterfylde med løs flamingokugler el lign levende materiale. Er der nogen, der har kendskab til et sted, hvor man kan leje indblæsningsudstyr, der kun kræver 14-15 mm indblæsningshuller, da det er en rødstensmur. I 73' tog man en kop ud for hver 2-3 mtr, det kan stadig ses, så det vil jeg ikke gerne igen.
5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Papir uld blæses ind af mindre huller, og det gøres ofte indefra. Så kan man pudse og spartle sig ud af problemet 

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
Hej Erik, jeg kender udmærket papiruld, men det er et forholdsvis dødt materiale og vil ikke pakke omkring det eksisterende rockwool som løse flamingokugler vil. Hele hulrummet er kun 7,5 - 9 cm og hvert andet skifte er kopsten med grater indad. 
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
Jeg tror netop papiruld som blæses ind kommer bedre rundt end flamingo kugler.

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
Jeg har for en del år siden, blæst flamingokugler ind i hulmuren, hvor der var en lemfældig isolering med bats.
Jeg brugte et ø12mm rør på en sandblæser af den type der sætter tryk på blæsemidlet, det virkede formidabelt, kræver en rimelig stor kompressor, min 5.5 hk stenhøj med 300 liter beholder, kunne kun lige akkurat følge med, med de pauser der var imellem hver hul, og opfyldning af kugler.
Sådan en sandblæser.


Vi prøver igen, i morgen --
Hej Je_ns, tak for dit løsningsforslag, det vil jeg overveje - dog besværligt at fylde alle kuglerne i potten først.
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.
Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også